اسپیسر پنجره دوجداره چیست ؟

  • شنبه 22 مهر 1396 ساعت 11:49

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: اسپیسرها از جمله ابزارهای ساختمانی درب و پنجره upvc هستند که در صنعت ساختمان کاربرد زیادی دارند. اسپیسر در لغت به معنای فاصله نگهدار می باشد که عموماً فضای بین میلگرد و قالب را تأمین می کند. از ضعف های متداول و قابل پیشگیری در سازه های بتن مسلح، تأثیر عوامل و عناصر مخرب اطراف می باشد.
اسپیسر پنجره دوجداره چیست ؟

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، اسپیسرها از جمله ابزارهای ساختمانی درب و پنجره upvc هستند که در صنعت ساختمان کاربرد زیادی دارند. اسپیسر در لغت به معنای فاصله نگهدار می‌باشد که عموماً فضای بین میلگرد و قالب را تأمین می کند. از ضعف های متداول و قابل پیشگیری در سازه های بتن مسلح، تأثیر عوامل و عناصر مخرب اطراف می باشد.

توضیحاتی درباره چگونگی خوردگی میلگرد

اکسیژن، رطوبت، کلر، سولفات ها و سایر عوامل خورنده محیط می توانند با نفوذ به درون بتن و تماس با میلگردها باعث سرعت بخشیدن به خوردگی میلگردها شده و از عمر مفید سازه بکاهند. این در حالی است که پوشش بتنی روی میلگرد می تواند به عنوان مهمترین عامل جلوگیری از خوردگی محسوب شود. زمانیکه میلگرد در سطح بتن نمایان می شود اثر شیمیایی رطوبت و عوامل خورنده سرعت قابل توجهی پیدا می کند. بر اساس نتایج مطالعات، به ازای هر دو میلیمتر کاهش در ضخامت بتن روی میلگرد، پنج سال عمر سازه کاهش و از دوام ، عمر و پایایی ساختمان کاسته می شود.

امروزه از چه اسپیسر هایی استفاده می کنند؟

این قطعات در ابعاد، اشکال و مقاومت های مختلف تولید می شوند و با توجه به نوع سازه و نیاز پیمانکار برای ایجاد فاصله دقیق بین میلگرد و قالب به کار می روند. اسپیسرها (فاصله نگهدارها) مهمترین ابزارها برای تأمین حداقل پوشش بتنی الزامی روی میلگردها هستند. یک فضا ساز باید با شبکه های میلگرد هم خوانی داشته باشد و میلگردها را در طول عملیات بتن ریزی سازه مسلح در محل خود ثابت نگه دارد. تا چند سال گذشته برای این منظور از تکه های سنگ، کاشی، موزاییک و سایر قطعات مشابه استفاده می شد. این موضوع علاوه بر کاستن دقت انجام کار، باعث هدر رفتن زمان، هزینه و نیروی انسانی می شد. امروزه عمدتاً از اسپیسرهای پلاستیکی برای این منظور استفاده می شود.




ویژگی های اسپیسر پنجره چیست؟

  1. داخل اسپیسر ها با ماده ضد رطوبت پر می‌شود و طول و عرض اسپیسرها با استفاده از گوشه ها به هم متصل می گردند.
  2. از آنجایی که پس از دوجداره شدن شیشه دیگر امکان دسترسی به سطح داخلی شیشه فراهم نیست.
  3. اینکار می تواند با دستگاه شستشو و یا به صورت دستی با مواد پاک کننده شیشه صورت بگیرد.
  4. اسپیسر آماده شده را روی یکی از شیشه ها و شیشه دیگر رو روی آن قرار می گیرد.
  5.  با استفاده از چسب درزگیر مناسب شیشه دوجداره upvc، حد فاصل دو شیشه درز گیری می شود.
  6. برای تزریق گاز از دو گوشه سوراخدار در قطر شیشه ها استفاده می شود

و با استفاده از دستگاه تزریق گاز، گاز آرگون از یک سمت وارد و هوای داخل شیشه از قطر دیگر خارج می شود. پس از تزریق گاز درزگیری کامل می شود شیشه های برش داده شده باید به‌خوبی تمیز شوند تا گرد و غبار و کوچک ترین لکی روی سطح داخلی باقی نماند.


تعداد بازدید : 7168

ارسال نظر

ارسال