"ارسی خانه"؛ برنده جایزه "معمار خاورمیانه" در سال ۲۰۱۷

  • شنبه 4 آذر 1396 ساعت 11:49

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: ساختمان «اُرسی‌خانه» اثر "گروه معماری کیوانی"، برنده جایزه‌ معمار خاورمیانه در سال ۲۰۱۷ در بخش پروژه های مسکونی شد. مراسم اهدای این جایزه در کشور امارات متحده عربی برگزار شد.
"ارسی خانه"؛ برنده جایزه "معمار خاورمیانه" در سال ۲۰۱۷

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما، ساختمان مسکونی اُرسی خانه، کار مشترک نیما و سینا کیوانی به‌عنوان معماران اصلی این پروژه است. همچنین لادن مستوفی، مریم سرشار، امیر عباس طاهری، محمد مشعوف، اکبر خلج و علیرضا خوارزمی نژاد هم به عنوان اعضای تیم طراحی، اجرا و سرمایه‌گذاری در این پروژه مشارکت داشته اند.

ایده طراحی این بنا ایجاد فضایی با القای حس مکان معماری ایرانی با رویکردی مدرن وهمچنین در نظر گرفتن نیازهای زیستی انسان، بوده است. همچنین در طرح این بنا به معماری خانه های سنتی ایران به خصوص خانه‌های شهر کاشان و هندسه فضایی و نقش گیاه، آب، نور و قاب بندی و شفافیت در معماری ایرانی توجه ویژه ای شده است.

شاخصه اصلی ساختمان "اُرسی خانه" همان طور که از نامش پیداست، احیاء پنجره اُرسی به شکل مدرن آن است؛ این پروژه پیش از این هم توانسته جوایز متعددی را به خود اختصاص دهد که از آن میان می توان به جایزه جهانی طراحی اشاره کرد.




جوایز معمار خاورمیانه در کنار برگزیدگان بین‌المللی خود، امسال 19 نامزد ایرانی در بخش های مختلف داشت. این رویداد بزرگ بین‌المللی برای دهمین سال پیاپی در کشور امارات متحده عربی و در شهر دوبی برگزار شد که در سال‌های گذشته نیز معماران ایرانی در این رویداد بین المللی خوش درخشیدند. امسال نیز معماران ایرانی نامزدهای بخش های مختلف این جشنواره بین‌المللی بودند.






تعداد بازدید : 5134

ارسال نظر

ارسال