راهکارهای نوین برای توسعه بیمه های عمر

  • یکشنبه 9 دی 1397 ساعت 16:17

اخبار => سایر رسانه ها

مدیرعامل شرکت بیمه سامان گفت: بایـد محصـولات جدیـد بیمه هـای زندگـی توسـط بخش هـای فنـی تولیـد شـود کـه قابلیـت فروش توسـط شـبکه بازاریابـی و اسـتفاده بـرای مشـتریان داشته باشد.
راهکارهای نوین برای توسعه بیمه های عمر

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به نقل از روابط عمومی بیمه سامان، احمد رضا ضرابیه با بیان این که دانایـی در بخـش عرضـه و تقاضـا باید افزایش یابد، افزود: این موضوع مستلزم آموزش پایدارحرفه ای منطبق بر سـرفصل های اسـتاندارد است.

وی با اشاره به لزوم توسعه بیمه‌های زندگی در کشور، به دلایل عدم رشد این رشته به میزان مورد انتظار اشاره کرد و اظهار داشت: تولیـد محصـولات بیمـه زندگـی چابـک، منطبـق بـر ریسـک های موجود و قابل رقابت با سـایر محصولات جانشـین، الزامی است.

عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه افزود: در چنین شرایطی، معمولا افراد به جای افزایش کیفیت زندگی، به دنبال تثبیت قدرت خریدشـان هستند، پـس می توان ارائه محصـولات جدیـد بیمه ای متناسـب با شناسـایی نیازهای مشـتری و افزایش دانایی در بخش عرضـه و تقاضـا را از راهبردهای مهم این حوزه دانست.

ضرابیه به لزوم جداسازی واحد پالایش و تولید آمار از بخش ICT و فاوای شرکت های بیمه اشاره کرد و گفت: بهتر است مباحث مربوط به آموزش جدا از مسائل پژوهشی قرار گیرند. چرا که ممکن است بر اثر تقابل این ۲ موضوع، به هر یک از آنها چنان که باید و شاید پرداخته نشود. ما نباید اجازه بدهیم این تجربه در صنعت بیمه هم رخ بدهد.

به گفته وی، باید با پالایش و تولیـد آمـار دقیق در مـورد بیمه هـای زندگی و به کارگیری افـراد فعـال در زمینـه محاسـبه ریسـک، بیمه نامه هـای جدیـد زندگی با نرخ هـای رقابتـی تولید و به بازار عرضه شود.

ضرابیه همچنین بر لزوم اصلاح آیین نامه های ۵۴، ۵۷ و ۶۰ و پُررنگ شدن بخش بیمه های زندگـی در آنها تاکید کرد و گفت: ورود استارت آپ ها به صنعت بیمه، اتفاق مبارکی است، ولی اگر ما به درستی پذیرای آنها نباشیم، ممکن است از صنعت ما به صنعت دیگری کوچ کنند.


ارسال نظر

ارسال