رئیس انجمن صنایع پروفیل مطرح کرد:

نحوه عرضه مواداولیه در صنعت پروفیل آزاردهنده است

  • یکشنبه 31 فروردین 1399 ساعت 23:56

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: رئیس انجمن صنایع پروفیل گفت: درحال‌حاضر بیشتر از کرونا مسئله دیگری که آزاردهنده است، نحوه عرضه مواد اولیه در صنعت پروفیل است.
نحوه عرضه مواداولیه در صنعت پروفیل آزاردهنده است

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از اخبار ساختمان، حسین طوسی رئیس انجمن صنایع پروفیل در و پنجره یوپی‎وی‎سی ایران در خصوص بازار پروفیل در روزهای اخیر گفت: شیوع بیماری کرونا تأثیرات منفی در بازار پروفیل داشته است اما این تأثیر به حدی نبوده است که واحدهای تولیدی را تعطیل کند.

او بیان کرد: مسائل دیگری در این صنعت وجود دارد که بیشتر از کرونا آزاردهنده است و آن عرضه مواد اولیه است که این مواد جزو تولیدات پتروشیمی‎هاست. صنعت پروفیل یو‌پی‌وی‌سی صنعت نوپا و مدرنی است که شاید حدود ۱۲ سال بیشتر از عمر مفید آن در ایران نمی‌گذرد.

رئیس انجمن صنایع پروفیل در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی ایران با بیان اینکه این صنعت یک صنعت ملی است که تأثیر مستقیم در بهینه‌سازی مصرف انرژی و همچنین جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان دارد، گفت: این صنعت در شرایط تحریم و رکود تورمی آسیب زیادی دیده است. بسیاری از واحد‌ها در این شرایط تعطیل شده‌اند و میزان تولید آن‌ها کاهش یافته است.

طوسی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی مزیت اقتصادی کشور است که صنایع تکمیلی هم به تبع آن باید از این مزیت اقتصادی بهره‌مند شوند، گفت: متأسفانه از ابتدای امسال ما با مشکل تأمین مواد اولیه مواجه بوده‌ایم و نیاز است که مسئولان بالادستی وارد این حوزه شوند تا مشکلات آن رفع شود.

رئیس انجمن صنایع پروفیل در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی ایران بیان کرد: مشکلات این صنعت بیشتر متوجه پتروشیمی‌هاست که بیشتر تمایل به صادرات دارند.

او افزود: پتروشیمی‌ها به مقدار لازم تولیدات خود را در بورس عرضه نمی‌کنند، این گروه با کنترل عرضه و کاهش آن سبب می‌شوند که مواد اولیه گران شود و در اختیار دلالان و واسطه‌ها قرار بگیرد.

طوسی درباره وضعیت صادرات صنعت پروفیل، گفت: تولیدات داخلی کیفیت بالایی دارند و می‌توان به جرأت گفت که این محصولات به نظر کیفیت در حد استاندارد‌های جهانی هستند، اما به دلیل بالا بودن هزینه تولید محصولات صنعت پروفیل نمی‌توانیم در بازار‌های خارجی رقابت کنیم.


تعداد بازدید : 623

ارسال نظر

ارسال