کاهش ۸۰ درصدی هزینه تمیزکاری نمای ساختمان‌ها با نانو پوشش ایرانی

  • یکشنبه 3 شهریور 1398 ساعت 14:16

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: پژوهشگران یکی از شرکت‌های دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با دستیابی به فرمولاسیون نانو پوشش‌های ساختمانی راهکاری برای حفظ زیبایی نمای ساختمان‌ها ارائه کردند.
کاهش ۸۰ درصدی هزینه تمیزکاری نمای ساختمان‌ها با نانو پوشش ایرانی

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از ایسنا، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با استقرار در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت‌های خود را به‌عنوان اولین ارائه‌دهنده پوشش‌های نانویی در زمینة مصالح ساختمانی به صورت رسمی بسط و گسترش داد. این شرکت با ثبت علامت تجاری و ثبت اختراع، دارای گواهی تاییدیه نانو مقیاس از ستاد نانو، جز شرکت‌های دانش بنیان تولیدی مورد تأیید معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری است.‌

نانو پوشش‌های تولید شده در این شرکت می‌تواند به حفظ زیبایی نمای ساختمان کمک کند؛ چراکه این نانو پوشش‌ها باعث جلوگیری از ایجاد لک، شوره‌زدگی و آلودگی روی بتن، چوب، آجر و مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان شود.

شوره، لک و آلاینده‌های روغنی از جمله عوارض ایجاد شده بر سطح نمای ساختمان‌ها هستند که بر اثر آن در نتیجه بعد از گذشت چند سال از ساخت ساختمان، نما، زیبایی خود را از دست می‌دهد. کثیف شدن چهره ساختمان‌ها به ویژه در شهرهای بزرگ که با مشکل آلودگی هوا دست‌به گریبان هستند، به زیبایی شهر لطمه می‌زند.

این شرکت دانش بنیان توانسته است نانو پوششی برای حفظ نمای ساختمان ارائه کرده که با استفاده از آن می‌توان سطوح را آب‌گریز و روغن‌گریز کرد. نانو پوشش‌های تولیدی این شرکت موجب ممانعت از شوره‌زدگی و پوسته پوسته شدن سطح، کاهش رشد قارچ، کپک و جلبک، جلوگیری از نفوذ رطوبت به دیوار شده و همچنین میزان ترک‌های ناشی از تغییر دمای هوا را کاهش می‌دهد.

اعظم مردی حلاج، مجری طرح درباره نانو پوشش‌های تولیدی این شرکت گفت: در حال حاضر این محصولات به دو صورت در بازار عرضه می‌شود، یک بخش از محصولات ما به صورت مستقیم در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. اما بخش عمده نانو پوشش‌های ما به تولیدکنندگان محصولات مانند تولیدکنندگان آجر یا بتن عرضه می‌شود. این دسته از مشتریان از نانو پوشش برای آب‌گریز و روغن‌گریز کردن آجر و بتن مورد استفاده در نمای ساختمان، استفاده می‌کنند.

حلاج خاطر نشان کرد: نتایج نشان داده است که با این نانو پوشش‌ها میزان تمیزکاری مصالح مورداستفاده در نما تا ۸۰ درصد کاهش می‌یابد. از سوی دیگر مصرف‌کنندگان نهایی نیز می‌توانند از این نانو پوشش‌ها در نمای ساختمان استفاده کنند. با این کار چهره ساختمان تمیز مانده و از خسارت‌های آتی روی مصالح مورد استفاده در نما، کاسته می‌شود. پوشش نانویی آبگریز و ضدآب‌کننده قوی با نفوذ بالا از جمله محصولات تولیدی این شرکت است. این پوشش محصول غیر سمی حاوی “سیلان” قلیایی اصلاح شده است که قادر است اثرات آب گریزی فوق زیادی را به تمام سطوح ساختمانی ارائه دهد.

این محصول با ایجاد واکنش و نفوذ تا عمق یک سانتی‌متر منافذ بتن، سطوح سیمانی، سنگی، آجری و سطوح با جذب پایین، پوشش ضدآب قوی ایجاد کرده و باعث تشکیل غشای یک پارچه و غیرقابل نفوذ در برابر نشتی می‌شود. در نتیجه باعث محافظت سطوح در برابر صدمات ساختاری و ظاهری ناشی از جذب رطوبت مانند شوره‌زدگی، یخ‌زدگی، رشد قارچ و کپک می‌شود.

محلول شوینده نیز از دیگر دستاوردهای دانش بنیان این شرکت به شمار می‌رود. این محلول، پاک‌‏کننده ایمن با قدرت تمیزکنندگی عالی است که می‌تواند جایگزین اسیدهای خطرناک جهت پاک کردن انواع شوره، دوغاب و دوده روی سطوح مصالح ساختمانی باشد.

پوشش نانویی مخصوص چوب این شرکت نیز یک نانو پوشش دوستدار محیط زیست است که مواد پایه آن سیلان‌های اصلاح شده و رزین‌های آکریلیکی و سیلیکونی است.

این نانو پوشش با ممانعت از نفوذ آب و روغن به درون سطوح چوبی، نئوپان و MDF، این سطوح را در برابر پوسیدگی، آلودگی و خراش محافظت می‌کند و از این طریق باعث بهبود خواص و افزایش ماندگاری و عمر این سطوح می‌شود. علاوه بر این، با استفاده ازاین پوشش می‌توان خواصی مثل تمیزکنندگی آسان، لکه‌بری، افزایش کیفیت و کارایی سطوح چوبی، نئوپان و MDF، را در ساختمان‌ها به وجود آورد.

این پوشش همچنین از پوسته پوسته شدن سطح چوب و باد کردن آن در مکان‌های مرطوب و خیس مانند سرویس بهداشتی و سونا جلوگیری می‌کند. این پوشش در برابر اشعه خورشید مقاوم بوده و دچار زردشدگی، ماتی و ترک نخواهد شد.

محصولات این شرکت نسبت به نمونه‌های خارجی ۴۰ درصد ارزان‌تر بوده و با توجه به اینکه دانش فنی در داخل کشور به دست امده امکان تولید سفارشی بر اساس نیاز متقاضی وجود دارد. همچنین پشتیبانی فنی و مشاوره از جمله مزیت‌هایی است که این شرکت در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.


تعداد بازدید : 1010

ارسال نظر

ارسال