رضا حکیمی مدیرعامل شرکت آکپا ایران:

توجه به کیفیت واقعی؛ نقطه تمایز آکپا با دیگر برندها

  • دوشنبه 21 تیر 1400 ساعت 11:56

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: شرکت آکپا ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پروفیل های اختصاصی آلومینیومی نرمال و ترمال بریک در سال ۱۳۸۷ در زمینی به مساحت 53000 متر مربع در شهرک سرمایه گذاری خارجی و با سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت شرکت آکپای ترکیه به بهره برداری رسیده است.
 توجه به کیفیت واقعی؛ نقطه تمایز آکپا با دیگر برندها

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، در زمینه فعالیت های این شرکت با رضا حکیمی مدیرعامل شرکت آکپا ایران گفت وگویی انجام شده که از نظر مخاطبان گرامی می گذرد.

 

خودتان را معرفی کنید و سوابق علمی و اجرایی خود را برای مخاطبان توضیح دهید؟
رضا حکیمی مدیرعامل شرکت آکپا ایران هستم که این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پروفیل های اختصاصی آلومینیومی نرمال و ترمال بریک در سال ۱۳۸۷ در زمینی به مساحت 53000 متر مربع در شهرک سرمایه گذاری خارجی و با سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت شرکت آکپای ترکیه به بهره برداری رسیده است.

 

شرکت شما چه کالا و خدماتی را ارائه می دهد و جایگاهش در بازار بین رقبا کجاست؟
آکپا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پروفیل های اختصاصی آلومینیومی (نرمال و ترمال بریک) و رنگ کاری فلزات به روش های الکترواستاتیک (پودری)، دکورال و آنادایزینگ بوده که می توان در زمره موفق ترین تولید کنندگان پروفیل های آلومینیومی در ایران دانست که با استفاده از گنجینه علمی و تجربی مدیران خود و اتکاء برسیاست مشتری مداری و ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی توانسته است در کوتاهترین مدت، بیشترین حجم تولید پروفیل های اختصاصی آلومینیوم کشور را به خود اختصاص دهد، به طوری که امروزه شاهد افزایش ۷۰۰ درصدی توان تولید نسبت به زمان بهره برداری می باشیم.

 

در مورد کیفیت محصولات خود توضیحاتی ارائه کنید؟

این شرکت در جمع بزرگترین تولید کنندگان پروفیل های آلومینیومی قرار دارد و با ارائه بهترین کیفیت پروفیل آلومینیومی، فصل تازه برای این صنعت گشوده است. اولویت شرکت آکپا ایران ارائه بهترین کیفیت محصول و خدمات است و این چیزی است که همواره این شرکت همواره به نمایندگان خود و سازندگان در و پنجره نیز منتقل می نماید. بنابراین محصول نهایی آکپا یعنی پنجره های آلومینیومی نیز با بهترین کیفیت به مصرف کنندگان نهایی می رسد. توجه به کیفیت واقعی، نقطه تمایز آکپا با سایر برندهاست.

 

صادرات هم دارید؟

بله – به کشورهای افغانستان، عراق،ارمنستان، کردستان عراق، گرجستان، آذربایجان و پاکستان صادرات داریم

بزرگترین چالش ها و موانع پیش روی شرکت شما چیست؟

تولید و فعالیت صنعتی در کشور نیازمند فراهم آوردن زیر ساختهای اساسی است که برخی از حوزه ها، تامین قطعات، دستگاه ها و تکنولوژی روز دنیا به سرمایه گذاری های عظیم نیاز دارد و مشکل مهم وجود تحریم هاست.

 

شرکت شما چه طرح های توسعه ای در دست اقدام دارد و هدفش در سال جاری و آتی چیست؟
در سال جاری قصد داریم ظرفیت تولید را افزایش دهیم، زیرا در حال حاضر میزان تقاضا برای خرید محصولات شرکت آکپا بیش از میزان تولید شده است. به همین دلیل افزایش ظرفیت تولید اولین اقدامی است که در سال ۱400 قصد اجرایی کردن آن را داریم.


به منظور افزایش ظرفیت تولید، ماشین‌آلات و دستگاه‌هایی را به کشور وارد خواهیم کرد. کشورهای چین، ترکیه و ایتالیا تولیدکنندگان برتر ماشین‌آلات پرس اکستروژن و خط تولید بیلت هستند که با وارد کردن این دستگاه‌ها علاوه بر افزایش ظرفیت تولید، بهبود کیفیت را نیز برای ما به همراه خواهد داشت.
به‌روزسازی دانش و تکنولوژی یکی از اقداماتی است که همواره به آن توجه داشته‌ایم و به این ترتیب، با واردات نوین‌ترین دستگاه‌ها، از دانش‌ و اطلاعات جدیدی که در این زمینه وجود دارد نیز بهره می‌گیریم. مسلما با بهره‌گیری از دانش روز دنیا می‌توان به توسعه صنعتی در هر مقیاسی رسید.

 

رکود اقتصادی و کاهش بودجه‌های عمرانی، در سال‌های اخیر، تاثیری بر کاهش تولید شما گذاشته است؟
مسلما هرگونه فعالیت اقتصادی و تولیدی در کشور تحت تاثیر مسائل مالی و بودجه‌ای کشور قرار می‌گیرد، اما در صورتی که مدیران بتوانند کیفیت محصولات را بهبود ببخشند و از آینده حوزه‌ای که فعالیت می‌کنند، پیش‌بینی درستی داشته باشند، تاثیر این عوامل را می‌توانند کاهش دهند. در شرکت آکپا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و افزایش کیفیت محصولات نهایی توانستیم بحران‌های اقتصادی را پشت سر بگذاریم؛ به نحوی که در سال‌های اخیر، علی‌رغم کاهش بودجه‌های عمرانی و افت میزان تولید محصولات آلومینیومی، میزان تولید در شرکت کاهش نیافت

 


تعداد بازدید : 338

ارسال نظر

ارسال