"کمپین نما، هویت شهر ما"

  • یکشنبه 28 بهمن 1397 ساعت 17:15

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: با راه‌اندازی کمپین نما هویت شهر ماه، شهردار مناطق مختلف تهران از این کمپین حمایت کردند.
"كمپين نما، هويت شهر ما"

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از صما، وحیدرضا محمدی، شهردار منطقه 15 تهران، گفت: در کل شهر تهران متأسفانه به مسئله نما آن‌گونه که بایدوشاید توجه نشده است. در سنوات گذشته شهرداری و مراجع صدور پروانه، بیشتر به معماری داخل ساختمان‌ها توجه می‌کردند تا نما.

وی گفت: از چند سال پیش کمیته نما تشکیل‌شده است تا به معضلاتی که در نماهای ساختمان در سال‌های گذشته بوده و هم‌اکنون نیز وجود دارد، بپردازد؛ مانند استفاده از مصالح غیر مقاوم، شیشه و... که از معایب نمای شهر تهران به شمار می‌روند. همچنین این کمیته در تلاش است که ناهماهنگی بین ساختمان‌های مجاور در معابر را نیز بتواند حل کند.

سید حمید موسوی شهردار منطقه یک، ضمن پیوستن به این کمپین گفت: زلزله کرمانشاه با زلزله‌های گذشته مانند بم بسیار متفاوت است ساختمان‌های ما در آن زمان کاملاً ناپایدار بود اما زلزله کرمانشاه به‌خوبی نشان داد که ما در اجرای نما با اشتباهات زیادی روبرو هستیم .چراکه در زلزله فوق نماهای ساختمان علی‌رغم پایداری ساختمان ریزش داشت .

وی در ادامه با اشاره به اینکه در نبایدها اثر هنری خلق نمی‌شود عنوان کرد:نمای ساختمان یک اثر هنری است و ما در بخش نما به دنبال کپی نیستیم اما اثر هنری باید مفهوم و هویت داشته باشد به‌طور مثال در حال حاضر استفاده ه از مجسمه‌های یا ستون‌های سنگی پرطمطراق به‌جز خودنمایی سازنده و مالک چیزی به دنبال ندارد .

موسوی گفت: متأسفانه در حال حاضر علی‌رغم طرح مطلوب و مصالح باکیفیت شاهد اجراهای ناصحیح و ناشیانه در نما هستیم.

سید علی مفاخریان شهردار منطقه 9، ضمن پیوستن به این کمپین گفت: در بخش بازآفرینی به دنبال تجمیع قطعات ریزدانه هستیم و در بخش هویتی شهری سعی داریم فضاهای آسیب‌رسان را اصلاح و حس تعلق محیطی را برای سکونت مردم احیا و افزایش دهیم و فضاهای شهری را زنده‌تر و شادتر کنیم.

وی گفت: در حال حاضر شهردار منطقه 9 تهران، چندین فعالیت مشترک را با شهروندان آغاز کرده نمونه این فعالیت‌ها واگذاری درختان مردم 21 متری جی و رنگ‌آمیزی و حفظ آویزهای رنگی و پیکره دیوارها در منطقه دستغیب است.

مفاخریان گفت: پروژه‌های بازآفرینی، ایجاد و حفظ فضاهای مطلوب شهری نیازمند مشارکت شهروندان است و در این خصوص اقدامات خوبی در منطقه 9 شکل‌گرفته است.

سمیه حاجوی شهردار منطقه 7 تهران، ضمن پیوستن به این کمپین گفت: در این خصوص با حداقل هزینه عمارت کلاه‌فرنگی را احیا کرده‌ایم و ویژگی و جلوه خاصی را به منطقه 7افزودیم و این موضوع باعث شد شهروندان در پارک‌ها به ما مراجعه کنند و بخواهند این کار را برای سایر المان‌های قدیمی و سنتی شهر انجام بدهیم.

حاجوی گفت:شهرداری منطقه 7 نیز این خواسته را در دستور کار قرار داده‌ایم و قرار است ساختمان اصلی کلاه‌فرنگی را در میدان سپاه با موافقت بسیج به‌عنوان مالک آن، بازسازی کنیم و برای بازدید عموم بگذاریم.

گفتنی است اخیراً نیز پیروز حناچی شهردار تهران در «همایش نما با محوریت مصالح و جزئیات اجرایی» که نهم بهمن‌ماه در بوستان گفتگو برگزار شد از کمپین «نما، هویت شهر ما» را رونمایی کرد و به این جریان پیوست.


تعداد بازدید : 998

ارسال نظر

ارسال