"پنجره سقفی" پدیده‌ای جدید برای سقف خانه‌ها

  • سه شنبه 3 دی 1398 ساعت 16:53

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: پنجره‌ها از دیرباز در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند و دارای مدل‌ها و طرح‌های گوناگونی می‌باشند که پنجره سقفی یکی از انواع مدل‌های آن‌ها می‌باشد.
پنجره سقفی، پدیده‌ای جدید برای سقف خانه‌ها

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از وبسایت ساختمون، پنجره‌ها از دیرباز یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر ساختمان‌ها به‌شمار می‌آیند. به‌علاوه نقش اساسی هم در نمای ظاهری و هم در دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها دارند. نقش مهم دیگر پنجره تأمین نور، تهویه فضای موردنظر و مرتبط ساختن فضای درونی و بیرونی ساختمان است. پنجره‌ها دارای مدل‌های مختلفی مثل پنجره‌های upvc، پنجره‌های چوبی، پنجره‌های آلومینیومی و موارد دیگر می‌باشند. اما امروزه ایده‌های جدید و جذابی در طراحی قسمت‌های مختلف ساختمان ها و منازل دیده می‌شوند که حال و هوایی خاص به آن‌ها می‌بخشند. از انواع این ایده‌ها می توان به پنجره‌های سقفی اشاره نمود که جذابیتی ویژه به فضای مورد نظر می‌بخشند. پنجره‌های سقفی و یا سقف‌های شیشه‌ای علاوه بر این که حس و حالی جدید به فضای درون ساختمان می دهند، قادر هستند که در روزها نورگیری فضا را به‌عهده بگیرند و در شب‌ها دریچه‌ای خاص به زیبایی ستاره‌ها باشند. در این مقاله از وبسایت ساختمون ما به موضوع جذاب پنجره سقفی و موارد مرتبط با آن می‌پردازیم.

پنجره‌های سقفی نوعی خاص از پنجره‌ها می‌باشند که برعکس نوع عادی آن‌ها که بر روی دیوار نصب می‌شوند، بر روی سقف نصب می‌گردند. پنجره سقفی برای گرفتن نور در روز بسیار مناسب می‌باشد. پنجرة سقفی به‌صورت دستی و اتوماتیک قابل کنترل بوده و امکان نصب پرده برای آن نیز وجود دارد . از پنجره سقفی می‌توان در ساختمان‌های مختلفی از قبیل خانه‌های ویلایی، کارخانه‌ها، سوله‌ها، کارگاه‌ها و ساختمان‌های دیگر استفاده نمود. پنجره‌های سقفی می‌توانند جنس‌های متفاوتی مثل چوبی، upvc  و موارد دیگر داشته باشند. این پنجره‌ها را می‌توان متناسب با دیوار و سایر المان‌های موجود در فضا انتخاب کرد که هارمونی زیبایی با سایر اجزای فضا داشته باشند. دقت نظر داشته باشید که پنجره‌های سقفی در معرض تابش مستقیم نور خورشید هستند در صورتی که بخواهید از  پنجره‌های  upvc برای این پنجره‌ها استفاده نمایید، بهتر است پروفیل آن‌ها با کیفیت بالا انتخاب گردد تا برای پنجره‌ها مشکلی ایجاد نشود.

از دیگر مواردی که در مورد پنجره‌های سقفی می‌توان بیان کرد این است که با توجه به نوع پنجره‌ای که برای پنجره‌های سقفی انتخاب می‌شوند پنجره‌های مذکور قابلیت باز شدن دارند و می‌توانند در تهویه فضای مورد نظر نقش بسزایی نیز داشته باشند.

طراحی و اجرای پنجره سقفی در سقف ساختمان باعث می‌شود که ارتفاع سقف ساختمان نسبت به سقف عادی بلندتر به نظر برسد. به‌علاوه این کار موجب می‌شود که افراد حاضر در ساختمان این حس را داشته باشند که در فضای باز و دل نشینی قرار دارند.

نکات و ایده‌های نصب برای پنجره‌های سقفی

پنجره‌های سقفی می‌توانند انرژی مصرفی ساختمان را کاهش دهند زیرا وجود پنجره سقفی در اتاق‌ها نیاز به روشن کردن چراغ را در طور روز از بین می‌برد و در نتیجه به صرفه‌جویی در مصرف برق بسیار کمک می‌کند. استفاده از پنجره سقفی برای گیاهان نیز دوست داشتنی می‌باشد چون آن‌ها برای شاداب ماندن و رشدشان به نور خورشید نیاز دارند پس می‌توانیم با گذاشتن گیاهان در زیر این پنجره‌ها نور کافی برای آن‌ها را تأمین نماییم. برای انتخاب بهتر پنجره‌های سقفی می‌توانید با متخصصان این امر مشاوره نمایید و سپس برای نصب و استفاده از پنجره‌های مورد نظرتان اقدام کنید.


تعداد بازدید : 1208

ارسال نظر

ارسال