گستردگی بدنه دولت مانع پیش روی واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی/ با روش‌های سنتی جهش اقتصادی ایجاد نمی‌شود

  • چهارشنبه 6 مرداد 1395 ساعت 9:6

اخبار => اخبار

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گستردگی بدنه دولت عمده دلیل اصلی عدم واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی است گفت: استان قم ظرفیت‌های اقتصادی و عمرانی زیادی دارد که پیشرفت این پروژه‌ها با واگذاری و مشارکت بخش خصوصی میسر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، علی لاریجانی صبح امروز در دیدار با اعضای نظام مهندسی استان قم با اشاره به اینکه تولیدکنندگان می‌توانند ایده‌های ملی خود را برای رونق تولید و بستر سازی سرمایه در شرایطی که لایحه برنامه ششم در حال بررسی است ارائه کنند اظهار داشت: واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از انجام نشدن اقدامات چشمگیر در زمینه واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی افزود: در حال حاضر حدود 400 میلیارد تومان پروژه در کشور آغاز شده اما به علت نبود منابع مالی متوقف شده است که با واگذاری این پروژه‌ها به بخش خصوصی می‌توان آن را به جریان انداخت.

وی با بیان اینکه دولت اختیارات لازم برای واگذاری پروژه‌ها را دارد و قوه مقننه به طور جدی پیگیر این مسئله است عنوان کرد:گستردگی بدنه دولت عمده دلیل اصلی عدم واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی است از همین رو باید کوچک سازی دستگا‌ه‌های اجرایی و دولتی در دستور کار قرار گیرد.

لاریجانی از تلاش‌ها برای اجرای خط B مترو قم خبرداد و تصریح کرد: تاکنون 6 کیلومتر از این پروژه اجرا شده است و تلاش‌ها برای ادامه اجرای این پروژه ادامه دارد.

نماینده مردم قم طرح آمایش استان‌ها را مورد توجه قرار دارد و گفت:طرح آمایش استان‌ها به ویژه استان قم می‌تواند در تدوین و اجرایی شدن آن در برنامه ششم توسعه لحاظ کرد.

لاریجانی با تاکید براینکه نمی‌توان با روش‌های سنتی جهش اقتصادی ایجاد کرد ادامه داد: استان قم ظرفیت‌های اقتصادی و عمرانی زیادی دارد که پیشرفت این پروژه‌ها با واگذاری و مشارکت بخش خصوصی میسر می‌شود.

انتهای پیام/

 

 


تعداد بازدید : 427

ارسال نظر

ارسال