زندگی 23 درصد جمعیت شهری کشور در بافت های ناکارآمد و فرسوده

  • چهارشنبه 6 مرداد 1395 ساعت 9:7

اخبار => اخبار

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 23 درصد جمعیت شهرهای زیر 100 هزار نفر کشور در بافت های فرسوده و ناکارآمد ساکن هستند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز تبریز؛جواد حق شناس  با اشاره به فعالیت های بنیاد مسکن در مورد ساماندهی مسکن شهری، افزود: اجرای طرح مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت بر عهده بنیاد مسکن واگذار شده و در اجرای آن از ساز و کار نظام مهندسی کشور استفاده شد.

وی از موافقت سازمان عمران و بهسازی شهری کشور برای واگذاری مقاوم سازی مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر به بنیاد مسکن خبرداد و گفت: همچنان که بنیاد مسکن در مناطق روستایی بحث مقاوم سازی را پیگیری می کند، در شهرهای زیر 100 هزار نفر هم با اقدامات ترویجی، خدمات فنی و تسهیلاتی دولت در جهت مقاوم سازی واحدهای مسکونی تلاش خواهد کرد .
حق شناس خاطر نشان کرد: از 347 هزار واحد مسکن مهر اجرا شده توسط بنیاد مسکن ، حدود 303 هزار واحد تحویل داده شده و واحدهای باقی مانده را تا پایان سال تحویل می دهیم.
حق شناس در مورد زیر ساخت های مسکن مهر نیز گفت: تعداد مدارس، مساجد و ساختمان نیروی انتظامی شهرهای 25 هزار نفر احصا شده و در وزارت راه و شهرسازی هم به تصویب رسیده است .
حق شناس تاکید کرد: هر چند در زمینه حاشیه نشینی به صورت مستقیم مسئولیتی بر عهده بنیاد مسکن نیست ولی اقداماتی که برای ساخت و ساز مسکن شهری انجام می دهد در راستای ساماندهی حاشیه نشینی است.

انتهای پیام/ا


تعداد بازدید : 508

ارسال نظر

ارسال