رونق تولید با تسهیلات بانکی

  • یکشنبه 31 مرداد 1395 ساعت 21:48

اخبار => اخبار

محسن صالحی نیا معاون صنایع وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: برای رونق تولید و تعیین تکلیف ۷۵۰۰ واحد تولیدی مشکل دار، تاکنون هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به هزار و ۳۰۰ بنگاه پرداخت شده است.۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۵ مرداد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، معاون صنایع وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت اظهار داشت: بانک ها در سه ماهه نخست امسال 28 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت و معدن پرداخت کرده اند که این میزان 30.5 درصد از کل تسهیلاتی است که بانک ها باید به بخش صنعت،‌ معدن و تجارت پرداخت کنند و این میزان می تواند تا حداقل 36 درصد افزایش یابد.


معاون وزیر صنعت و معدن گفت: تحریک بازار داخلی یکی از اقدامات برای پشتیبانی رونق تولید است و باید ادامه یابد و به لحاظ موانع و محدودیتهایی که برای واردات کالا در قواعد تعرفه ای علی الخصوص مصرفی که  به تولید داخلی ضربه می زند اعمال شد،  87 ردیف تعرفه را احصا و واردات 1700 ردیف کالای مصرفی را حداقل با ارز مبادله ای محدود کردیم.


معاون امور صنایع وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت در ادامه ازهدفگذاری رشد 8 درصدی در بخش صنعت و معدن و تجارت خبر داد و گفت: هدفگذاری پیش بینی شده در بخش اقتصاد به میزان 5 درصد پیش بینی شده و ما باید در بخش صنعت و معدن و تجارت به عدد 8 درصد برسیم تا رشد اقتصادی محقق شود.


وی با اشاره به بخش های مهم در ایجاد ارزش افزوده بخش صنعت افزود: ‌خودرو یکی از این بخشهاست و با 16 درصد نقش خود را ایفا می کند و با نرخ رشد 3.5 درصد تا روز گذشته 450 هزار دستگاه خودرو تولید کرده است.


محسن صالحی نیا به هدفگذاری تولید 1 میلیون و 250  تا 300 هزار دستگاه خودرو در سال اشاره کرد و افزود: با این میزان تولید 93  درصد برنامه محقق شده است و امیدواریم در ماههای  آتی با توجه به شرایط به 100 درصد برنامه برسیم.


صالحی نیا با اعلام آمار رشد صادرات افزود: ‌درمجموع بخش صنعت، معدن و تجارت رشد 21.1 درصدی را بدون احتساب میعانات گازی تجربه کرد و در هر یک از بخش های پتروشیمی این رقم 40.4 درصد و و متوسط صنعت و پتروشیمی 24.2 درصد گزارش شده است.


به گفته معاون صنایع وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت : بخش معدن ازصادرات 64 درصدی و فرش ماشینی و صنایع دستی صادرات 13.2 درصدی برخوردارند.


این مقام مسوول تصریح کرد: برای استمرار رونق تولید برای رشد صادرات  10 میلیارد دلاری کالاهای صنعتی و معدنی نسبت به سال گذشته برنامه ریزی کرده ایم و امسال به دلیل اهمیت موضوع تمامی بخشهای صنعت را پایش و رصد می کنیم و به صورت هفتگی از میزان صادرات و محدودیتها و مشکلات با خبر می شویم.


صالحی نیا گفت: 3 میلیارد دلار برای صادرات صنایع غذایی و دارویی هدفگذاری کرده ایم و 1.25 میلیارد دلار از برنامه تاکنون محقق شده است.

به گفته معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت  طی سه ماهه ابتدای سال در اقلامی مانند لاستیک خودرو، پودر شوینده، سموم دفع نباتی، دوده صنعتی و تولید تراکتور نرخ رشد بین 5 تا 8 درصد است.
الیاف تاپس پلی استر 22 درصد، نخ پنبه ای 6 درصد و کولر آبی 5 درصد افزایش نشان می دهد.
بر این اساس فرش ماشینی و کفپوشها و صنایع غذایی با رشد 1 و 2 درصدی و فولاد به عنوان یکی از اقلام اساسی در ارزش افزوده در 4 ماهه رشد 3 درصدی داشته است. شمش آلومینیوم  7 درصد، سنگ آهن 4.4 درصد و سیمان و کاشی و سرامیک، ظروف شیشه ای و چینی و چینی بهداشتی و صنایع ساختمانی به دلیل رکود بخش ساختمان و صادرات این محصولات در کشورهای هدف با کاهش تولید روبرو بودیم.

 

صالحی نیا با بیان اینکه در بخش پتروشیمی با رشد بالای 40 درصد در 4 ماهه روبرو بوده ایم افزود: هم تامین اقلام بخش صنعت و هم صادرات نشان دهنده رشد خوبی است و به دلیل سیاستهای وزارتخانه مثل واقعی کردن قیمت این کالاها و محدودیتی که در واردات اعمال شد صنایع داخلی دررقابت با کشورهای دیگر نیاز واحدهای تولیدی را تامین کنند و کاهش واردات و افزایش صادرات مبین موفقیت این سیاست است.
 


تعداد بازدید : 492

ارسال نظر

ارسال