50 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد مناطق محروم سراوان ساخته می شود

  • چهارشنبه 7 مهر 1395 ساعت 1:11

اخبار => اخبار

زاهدان- ایرنا- مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: امسال 50 واحد مسکونی در قالب طرح عمرانی براساس ضرایب مناطق محروم و از محل اعتبارات تعیین شده به مدت 2 ماه ساخته و تحویل مددجویان این نهاد می شود.
50 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد مناطق محروم سراوان ساخته می شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) ناصر ریگی روز سه شنبه در مراسم کلنگ زنی 50 واحد مسکن مددجویی در سراوان، اظهار داشت: کمیته امداد امام (ره) با همکاری سپاه پاسداران این شهرستان ساخت 50 واحد مسکونی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد در مناطق محروم با ضرایب 8 و 9 را در دستور کار خود دارد.
وی با بیان این که زمینی به مساحت 50 متر مربع برای هر واحد پیش بینی شده است، افزود: برای ساخت هر واحد مسکونی مددجویی 250 میلیون ریال در مجموع به ارزش 12 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه که از طریق کمک خیران شهرستان و در قالب اردوهای جهادی احداث می شود.
وی تصریح کرد: ساخت این تعداد واحد مسکونی روستایی مددجویان از مهر آغاز و آذر امسال با تخصیص اعتباری از محل تسهیلات بانکی، مساعدت امداد، کمک های مردمی و بنیاد مسکن به پایان خواهد رسید.
وی افزود: هم اکنون بیشترخانوارها در نقاط محروم سیستان و بلوچستان نیازمند ساخت و یا بهسازی مسکن هستند که تا پایان امسال واحدهای مسکونی نیمه تمام تکمیل و تحویل خانواده ها می شود.
مدیر کمیته امداد سراوان گفت: ارتقا سطح کیفی ساختمان ها، رعایت اصول فنی، تهیه نقشه مناسب و مورد تایید، به کارگیری عوامل اجرایی، نظارت دقیق بر مراحل ساخت منازل از مواردی است که پیگیری و اجرا می شود.
ریگی اظهار داشت: رویکرد اصلی امسال این نهاد با توجه به مطالبه مقام معظم رهبری از کمیته امداد، توانمندسازی اقتصادی خانواده هاست که این امر با کمک به بهبود فضای کسب و کار و اشتغال پایدار اقشار نیازمند و تخصیص و توزیع 50 درصد از اعتبارات پرداخت کمک موردی به مناطق محروم محقق خواهد شد.
سراوان در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان وبلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان قرار دارد.
خبرنگار: اکبر نوری ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی


تعداد بازدید : 635

ارسال نظر

ارسال