طراحی و ساخت نماد مقبره بایزید در دست اقدام است

  • شنبه 24 مهر 1395 ساعت 14:57

اخبار => اخبار

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود گفت: کار طراحی و ساخت نماد مقبره بایزید بسطامی دردست اقدام بوده و هیچ مشکلی نیز در خصوص زیارت مقبره این عارف نامی وجود ندارد.

حمید رضا حسنی با اشاره به بازدید رییس سازمان میراث فرهنگی از مجموعه تاریخی بسطام در اسفند سال پیش، یادآور شد: در این سفر، بنابر دستور معاون رییس جمهور قرار شد مقبره فلزی این عارف نامی که مربوط به 40 سال پیش بود، برداشته شود.
وی با بیان اینکه پس از آن با پیگیری استاندار و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان ، قبر بایزید ساماندهی شد، افزود: سنگ قبر جدید با حکاکی و خطی زیبا نصب شده و تابلوی نفیسی که این عارف را به طور کامل معرفی می کند نیز در محل نصب شد.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود در خصوص نحوه ساخت مقبره نیز تأکید کرد: با توجه به اینکه این مجموعه فاخر در شرف ثبت جهانی است، باید در مورد مصالح و شکل نماد در شورای فنی سازمان میراث فرهنگی کشور تصمیم گیری شود تا مشکلی در روند ثبت جهانی آن ایجاد نشود.
حسنی در ادامه بیان کرد: یک قطعه فرش گران قیمت نیز برای سکوی مجاور آن خریداری شده و زائران با احترام بر روی آن نشسته و مشکلی برای زیارت گردشگران وجود ندارد.


تعداد بازدید : 622

ارسال نظر

ارسال