تهران در یک قدمی اتمام شبکه بزرگراهی

  • شنبه 24 مهر 1395 ساعت 14:53

اخبار => اخبار

هم‌اکنون ۵۴۵ کیلومتر از ۵۵۵ کیلومتر شبکه بزرگراهی پایتخت ساخته شده است.
تهران در یک قدمی اتمام شبکه بزرگراهی

مازیار حسینی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران در این‌باره گفت: مدیریت شهری در تهران، تمام تلاش خود را به‌منظور توسعه و ساماندهی حمل‌ونقل عمومی با محوریت حمل‌ونقل ریلی به‌کار گرفته تا طبق طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران، شبکه بزرگراهی پایتخت به 555کیلومتر مسیر بزرگراهی برسد. علاوه بر این، شبکه ریلی پایتخت نیز شامل 7خط متروست که هم‌اکنون 5خط آن فعال و در دست بهره‌برداری است و 2خط دیگر نیز ظرف سال‌جاری و سال آینده به پایان رسیده و به بهره‌برداری می‌رسند.

حسینی تصریح کرد: متأسفانه برخی سیاست‌ها منجر به افزایش جمعیت تهران شده و روزانه 3میلیون نفر به این کلانشهر آمد و رفت دارند. وی تأکید کرد: شهرداری‌ها موظف به تأمین هزینه‌های مورد نیاز به‌منظور اداره و مدیریت شهرها هستند. همانگونه که سال گذشته نیز شهردار تهران اعلام کردند، مدیریت شهری آمادگی دارد تا اگر لازم باشد دیگر مجوز ساخت‌وساز در تهران صادر نکند، مشروط بر اینکه هزینه‌های نگهداری پایتخت را تأمین کنند.

حسینی افزود: البته کمیسیون ماده5 متولی صدور پروانه ساخت‌وساز است که نمایندگان چند وزارتخانه در آن حضور دارند و آنچه در حوزه ساخت‌وساز اتفاق می‌افتد، به امضای نمایندگان وزارتخانه‌های عضو این کمیسیون می‌رسد. وی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون، تهران در دوران‌گذار از شهری «خودرو محور» به شهری «ریل محور» قرار دارد، اعلام کرد: البته شهرهایی همچون لندن و توکیو هم این دوران را سپری کرده‌اند و امروز در شهرهای پیشرفته دنیا، توسعه ریل محور، اساس توسعه است و اقدامات و فعالیت‌های شهری در این شهرها براساس شکل‌گیری مترو و نحوه استقرار ایستگاه‌ها و توسعه خطوط مترو صورت می‌پذیرد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به مباحث ترافیکی در توسعه شهری به‌عنوان یک اصل پذیرفته شده، اظهار کرد: الزامات ترافیکی در قالب عارضه‌سنجی‌های ترافیکی، موضوعی است که رعایت آن در ساخت‌وسازهای شهری لازم‌الاجراست و مورد توجه قرار می‌گیرد. معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه هر روز از شهرها و شهرک‌های اطراف تهران همچون پردیس، واوان و اندیشه، صدها هزار نفر به این کلانشهر سفر می‌کنند، اظهار کرد:

شهرداری تهران موظف به خدمات رسانی به 3میلیون نفری است که روزانه وارد این کلانشهر می‌شوند. مازیار حسینی با بیان اینکه نیمی از بافت شهری تهران، قدمت 100ساله دارد و مسائل و مشکلات این کلانشهر یک‌شبه ایجاد نشده‌اند و موضوعات پایتخت باید همه جانبه دیده شوند، تصریح کرد: با عدم‌صدور مجوز ساخت و ساز، معضل ترافیک تهران حل نخواهد شد، هر چند در مواردی به‌خاطر آثار و عوارض ترافیکی مجوز ساخت‌وساز صادر نکرده‌ایم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه برای حل مشکل ترافیک، ابتدا باید در فرهنگ ترافیک و نحوه استفاده از وسایل نقلیه تجدید نظر کنیم، خاطرنشان کرد: در هیچ جای دنیا، مشاهده نمی‌کنیم یک باند از هر طرف خیابان متعلق به‌خودروها باشد و 2باند یک خیابان سه بانده به پارک خودروها اختصاص داشته باشد و همه باید یاد بگیریم تا مصالح جمعی را بر منافع فردی مقدم بدانیم.


تعداد بازدید : 587

ارسال نظر

ارسال