حضور متخصص تکنولوژی شهری یونانی در پژوهشکده فرهنگ و هنر

  • سه شنبه 25 آبان 1395

اخبار => اخبار

مدرس یونانی و متخصص تکنولوژی شهری با حضور در همایش «شهرهای هوشمند؛ شهرهای پاسخ‌گو» در روز 27 آبان ماه، تجربیات خود را ارائه می‌دهد.
حضور متخصص تکنولوژی شهری یونانی در پژوهشکده فرهنگ و هنر

به گزارش ایسنا، «ارتی مارکوپولو» مدرس یونانی و متخصص تکنولوژی شهری در هفته آخر آبان مهمان کانون معماران معاصر خواهد بود تا در همایش روز پنج‌شنبه 27 آبان با عنوان «شهرهای هوشمند؛ شهرهای پاسخ‌گو» برای معماران و شهرسازان سخن بگوید.

ارتی مارکوپولو معمار و مدرس یونانی است که با تخصص تکنولوژی شهری، در رابطه با تلاقی «معماری» و «تکنولوژی دیجیتال» فعالیت دارد. ارتی در حال حاضر مدیر آموزشی مدرسه معماری «یَک» در بارسلونا است که یکی از پلت‌فرم‌های پیشتاز بین‌المللی در عرصه‌ آموزش به حساب می‌آید.

وی همچنین یکی از سردبیران Urban Next (شبکه جهانی که بر بازاندیشی معماری از طریق محیط شهری معاصر تمرکز دارد) و همچنین از مؤسسین StudioP52 (گالری هنر و تکنولوژی اشتراکی) است.

تحقیقات و مشق‌های طراحی او، در خصوص مدل‌های جدید معمارانی است که به تجمیع برنامه‌های «فناوری اطلاعات و ارتباطات»، هوشمندسازی و ساخت مصالح می‌پردازد. این مطالعات بستری فراهم می‌کند تا فضاهای عمومی در طول زمان با تغییرات رفتاری و محیطی به سبک و سیاقی دینامیک و پویا، سازگار شوند.

مارکوپولو تاکنون توانسته با همکاری با شورای شهر بارسلونا و «پژوهشکده‌ اطلاعات» شهرداری، اقدام به تجهیز فضاهای عمومی شهر با «فناوری ارتباطات و اطلاعات» و همچنین تعبیه‌ »فناوری‌های انرژی تجدیدپذیر» در ساختمان‌ها و در فضاهای باز کرده است.

ارتی در حال حاضر به عنوان «ممتحن خارجی»، «داور مدعو» و «سخنران» با بسیاری از دانشگاه‌های مطرح دنیا، از جمله‌ UCLA SCI-Arc, NTUA, UPenn, BSSA و AA همکاری دارد.

وی معتقد است که پیشرفت‌ تکنولوژی‌های تعاملی و تولیدی زمانی که در همنشینی با پیشرفت‌های علم سایبرنتیک، علم مواد و مهندسی زیست قرار می‌گیرد، شرایطی را رقم می‌زند که به شکلی بی‌سابقه بر معماری اثر می‌گذارد. همگی اینها، به مثابه‌ جامه‌های پوشیدنی‌ هستند که به ما اجازه می‌دهند فضاهایی اگرچه ساخته نشده را در مقیاس واقعی تجربه کنیم؛ ساختمان‌هایی که نفس می‌کشند، رشد می‌کنند و از همه جالب‌تر اینکه می‌توانند یا به واسطه‌ تماس مایا از طریق امکان دریافت داده‌ها از اینترنت، عمل می‌کنند.

این‌ها همه سناریوهایی هستند که تا همین چند سال پیش منحصر به فیلم‌نامه‌های علمی-تخیلی بودند.

به گزارش ایسنا، همایش «شهرهای هوشمند؛ شهرهای پاسخ‌گو» در روز چهارشنبه 27 آبان ماه در سالن همایش پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد.


تعداد بازدید : 611

ارسال نظر

ارسال