ممنوعیت ارائه پایان کار به ساختمان‌های دارای نمای رومی در قم

  • چهارشنبه 24 آذر 1395

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره ونما: شهردار قم گفت: براساس بخشنامه شهرداری و مصوبه کمیسیون ماده پنج استان اجرای نماهای موسوم به رومی در شهر قم ممنوع بوده و از ارائه پایان کار به ساختمان‌های با این نماها خودداری می‌شود.
ممنوعیت ارائه پایان کار به ساختمان‌های دارای نمای رومی در قم

به گزارش خبرآنلاین، سیدمرتضی سقائیان نژاد با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری برای کنترل و نظارت بر اجرای نماهای ساختمانی در شهر قم، اظهار کرد: فضای شهرسازی و معماری قم باید متناسب با جایگاه این شهر به عنوان ام‌القرای جهان تشیع و فضای معنوی و در عین حال آب و هوای آن باشد.

شهردار قم به بخشنامه شهرداری برای ممنوعیت اجرای نماهای موسوم به رومی در شهر، اظهار کرد: این مساله در کمیسیون ماده پنج نیز تصویب شده و مراحل اجرایی آن نیز ابلاغ و آغاز شده است.
سقائیان نژاد با تاکید بر اینکه نظارت بر روند اجرای نماها در ارائه پایان کار به شهروندان اجرا می‌شود، افزود: براساس قانون و ضوابط شهری برای ساختمان‌هایی که این موارد را رعایت نکنند پایان کار صادر نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در چند مرحله شهروندان و افراد دخیل در ساخت و ساز باید نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند، ادامه داد: یکی از این مراحل پایان سازه و یکی پایان نازک کاری و انتهای کار است که در این بخش به دقت ضوابط شهرسازی و معماری بررسی شده و در صورت عدم رعایت، پایان کار ارائه نمی‌شود.

شهردار قم با تاکید بر اینکه نداشتن پایان کار ضرر و زیان‌های جبران ناپذیری برای شهروندان دارد، گفت: امیدواریم شهروندان به ضوابط معماری و شهرسازی احترام گذاشته و آنچه که متناسب با شرایط و جایگاه شهر قم است در ساخت و سازها به کار ببرند.

سقائیان نژاد با بیان اینکه شهرداری برنامه‌های ویژه‌ای برای بهبود شرایط معماری و شهرسازی در قم مد نظر دارد، گفت: ما در چند بخش برنامه‌هایی را آغاز کردیم تا بتوانیم مدیریت مطلوبی بر روند ساخت و ساز و اجرای نماهای ساختمانی و در کل شکل گیری معماری شهر در قم داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: این موارد و ضوابطی که در حوزه معماری و شهرسازی تدوین شده در بلوار پیامبر اعظم که یک محور معنوی و تمدنی در شهر قم خواهد بود نیز رعایت شده و در این بلوار ساخت و سازها متناسب با معماری و شهرسازی اسلامی صورت می‌گیرد.


تعداد بازدید : 3733

ارسال نظر

ارسال