هواپیماهای بدون پنجره تا یک دهة دیگر

  • سه شنبه 29 دی 1394

اخبار => اخبار

تکنولوژی آنقدر رشد نموده که حالا طراحان هواپیما در فکر ساختن هواپیمای عیناً بدون بدنه و پنجره شده‌اند که در آینده‌های بسیار نزدیک شاهد آن در دنیای حقیقی خواهیم بود، هواپیمای که بدنة آن از اسکرین‌های هوشمند ساخته شده و نمای بیرون از هواپیما را در چهارسوی داخل هواپیما نمایش می‌دهند، طوری فکر کنید خود درحال پرواز در هوا هستید.
هواپیماهای بدون پنجره تا یک دهة دیگر

 

دانشمندان، طراحان و مهندسان فرانسوی روی طرحی برای بازطراحی بدنة هواپیماها کار می‌کنند که پنجره‌های سنگین هواپیما را برداشته و درعوض آن پانل‌های سبک‌وزن اسکرین‌های هوشمند بگذارند تا هزینة سوخت هواپیما کاهش یابد و همچنان لذت سفر با هواپیما را هم بیشتر سازد.

سفر با چنین هواپیمایی شاید برای بسیاری لذت‌بخش و پرماجرا باشد، اما برای کسانی‌که از سفر هوایی ترس دارند، این سفر کمتر از خواب وحشتناک نخواهد بود.

این طرح الهام‌گرفته‌شده از اسکرین تلفن‌های هوشمند، فعلاً درحال آزمایش است و از سوی مرکز نوآوری فرآیند، نهاد پژوهشی انگلیسی ارائه شده است. براساس این طرح، پانل‌های نمایشی بزرگ، با کیفیت بالا، بسیار نازک و سبک‌وزن، جدار هواپیما را تشکیل خواهند داد که تصاویر گرفته شده توسط دوربین‌های نصب‌شده در بیرون از هواپیما را نشان خواهند داد.

اما چرا این طرح؟

پاسخ اصلی، معضل وزن و مصرف سوخت هواپیماست. براساس این گزارش، با کاهش یک درصدی در وزن هواپیما، مصرف سوخت آن 75/0 درصد کاهش می‌یابد.

با استفاده از پانل‌های بزرگ نمایشی ساخته‌شده از OLED، درعوض جدار ضخیم هواپیما، می‌توان وزن هواپیما را بسیار زیاد کاهش داد. همچنین پانل‌های بزرگ خورشیدی نیز برروی بدنة هواپیما نصب می‌شوند که نیروی سوخت برای هواپیما را تأمین می‌کنند.


تعداد بازدید : 874

ارسال نظر

ارسال