10 ساختمان عجیب و غریب در جهان

  • سه شنبه 29 دی 1394

اخبار => اخبار

شکسپیر می‌گوید: "تمام جهان صحنه یک تئاتر است ..." البته اگر او آن‌قدر عمر می‌کرد تا دهة 70 را ببیند، نظرش کاملاً تغییر می‌کرد.
10 ساختمان عجیب و غریب در جهان

1- ساختمان تئاتر ملی سلطنتی لندن؛ انگلستان: شکسپیر می‌گوید: "تمام جهان صحنه یک تئاتر است ..." البته اگر او آن‌قدر عمر می‌کرد تا دهة 70 را ببیند، نظرش کاملاً تغییر می‌کرد. درحالی‌که ما برای دیدن تئاتر وارد این ساختمان می‌شویم، مشاهدة نمای ساختمان خود ازرش دیگری دارد.


 

 

2- ساختمان پیکسل (Pixel) واقع در ملبورن، استرالیا: این ساختمان از لحاظ کربنی خنثی و متکی بر خود است به این معنا که آب باران موردنیاز را ازطریق سقف جمع‌آوری می‌کند. البته یکی از ایرادات این ساختمان، عدم لطافت در ساختار آن است ولی با این وجود توجه بسیاری را به خود جلب می‌نماید.


 

 

3- برج ترامپ (Trump) در نیویورک؛ هنگامی‌که این ساختمان در دهة 80 تکمیل شد به‌عنوان نمونه‌ای از ساختمان‌های بارز این شهر شناسایی شد ولی یکی از ایرادات این ساختمان، نمای خارجی غیرجذاب و نمای داخلی پر زرق و برق آن است که ممکن است توریست‌ها را به‌سوی خود جذب نماید ولی هیچ ساکن نیویورکی در آن یافت نمی‌شود.


 

 

4- آپارتمان‌های اپی (Epi) در سیاتل؛ واشینگتن: وب‌سایت این ساختمان، ساختمان اپی را به‌عنوان "مرکز جهان" معرفی می‌کند. این جذابیت از وجود فلزاتی نوک‌تیز به شکل‌هایی غیرعادی ناشی می‌شود که برروی نمای این ساختمان نصب ‌شده و این ساختمان را به طرحی ویژه مبدل ساخته است.


 

 

5- ساختمان چانگ (Chang) واقع در بانکوک؛ تایلند: این ساختمان به برج فیل معروف است. این ساختمان به شکل فیل طراحی‌شده و با توجه به اینکه فیل نمادی از کشور تایلند است، این ساختمان به‌عنوان یکی از جاذبه‌های توریستی شهر بانکوک شناخته می‌شود.


 

 

6- کتابخانة گیزل (Geisel) واقع در دانشگاه کالیفرنیا؛ سن‌دیگو: این ساختمان نمونة بازری از طراحی و معماری بی‌رحمانه است. این ساختمان از تئودور گیزل (Giesel) نام گرفته و نمونه‌ای از مدرنیسم و معماری کوبیسم در نما محسوب می‌شود.


 

 

7- دانشکده فنی آویاها (Aoyama) واقع در شیبویامی؛ ژاپن: این ساختمان از یک طرف شبیه موجودات ترانسفورمر و ازطرفی همانند چاه نفت می‌باشد. درواقع نمای این ساختمان معرف "نظمی خاص در خلال هرج‌و‌مرج" است. البته علیرغم نامنظم‌بودن نمای این ساختمان، نظم بالایی در داخل آن حاکم است.


 

 

8- مرکز شارپ (Sharp) واقع در تورنتو؛ کانادا: در برخورد با این ساختمان دو دیدگاه وجود دارد: برخی این ساختمان را یک نوآوری دانسته و برخی آن را غیرقابل تحمل می‌دانند. ساختار سیاه و سفید این ساختمان به‌همراه پایه‌های عصا مانند آن، این ساختمان را شبیه باشگاهی برای دوستداران جدول ساخته ولی درواقع این ساختمان بخشی از دانشکده هنر و طراحی اونتاریوست.


 

 

9- موزه و سالن شهرک Rock and Roll Hall واقع در کلیولند؛ اوهایو: طراحی این ساختمان به‌صورتی است که حتی معمار این ساختمان نیز با ساختار آن مشکل داشته است. پس از تکمیل عملیات ساخت، تمامی دست‌اندرکاران معتقد بودند که هیچ هماهنگی در این ساختمان وجود ندارد.


 

 

10- ساختمان ادگار هوور (Edgar Hoover) واقع در واشینگتن: این ساختمان که در دهة هفتاد ساخته شده است، در مرکز شهر واشینگتن نظر همگان را به‌خود جلب می‌کند. جلوة منحصر‌به‌فرد آن به‌صورتی است که گویا سلسله‌ای از ساختمان‌ها از یکدیگر خارج شده‌اند.


تعداد بازدید : 4648

ارسال نظر

ارسال