آسمان خراش خیره کننده شیشه‌ای

  • یکشنبه 5 شهریور 1396 ساعت 14:36

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: شاید بتوان گفت، پر استفاده‌ترین متریال در طراحی نمای آسمان خراش‌ها شیشه است. به دلیل شکست قطعات شیشه از وسط، بخشی از نور به سمت بالا و بخشی به سمت پایین متمایل می‌شود. از این رو با انتخاب نمای شیشه ای، علاوه بر زیبایی ۳۰ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود.
آسمان خراش خیره کننده شیشه‌ای

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما:

شاید بتوان گفت پر استفاده ترین متریال در طراحی نمای آسمان‌خراش ها شیشه است. چرا که با ارتفاع خود گویی الماس و ستاره اند که در دل آسمان می درخشند.




نمای ساختمان آسمان‌خراش گرینلند، با طراحی خاص در نمای شیشه ای خود، از دور چشم ها را خیره می کند. نحوه قرار گرفتن شیشه‌ها روی نمای آسمان‌خراش به گونه ای است که به طرز مسحور کننده ای باعث پیچش نور شده و آن را از تمام نماهای شیشه ای جهان متمایز می کند.

این برج ۵۵ طبقه با شیشه هایی منشور مانند، حاصل ایده و ذوق تیم معماری skidmore Owings and Merill ‌ است. این برج پیچیده که مرکز گرینلند نیز محسوب می شود، در منطقه تجاری شهر واقع شده و بین قسمت تاریخی و قدیمی شهر و فرودگاه ساخته شده است.





آسمان خراش مکعبی، چهار طبقه فضای اداری و ۱۷۸ آپارتمان را در خود جایی داده است. با داشتن ۲۶۰ متر ارتفاع، این نمای شیشه ای به گونه ای طراحی شده تا زاویه تابش نور آفتاب را تنظیم نماید.

به دلیل شکست قطعات شیشه از وسط، بخشی از نور به سمت بالا و بخشی به سمت پایین متمایل می شود. از این رو با انتخاب نمای شیشه ای، علاوه بر زیبایی ۳۰ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.




زیبایی بصری و سازگاری با محیط زیست، دو هدف اصلی این تیم در طراحی آسمان خراش گرینلند بوده که به هردوی آن نیز دست یافتند.


تعداد بازدید : 2204

ارسال نظر

ارسال