اعلام خودکار آتش‌سوزی در ساختمان‌ها

  • چهارشنبه 25 فروردین 1400 ساعت 11:49

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از استمرار بررسی ساختمان‌های ناایمن در سطح شهر خبر داد و گفت: این پروسه یک فرآیند دائمی است. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که ساختمان‌های شهر از نظر ایمنی وضعیت بهتری داشته باشند.
 اعلام خودکار آتش‌سوزی در ساختمان‌ها

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از برنا، مهدی داوری از استمرار بررسی ساختمان‌های ناایمن در سطح شهر خبر داد و گفت: این پروسه یک فرآیند دائمی است. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که ساختمان‌های شهر از نظر ایمنی وضعیت بهتری داشته باشند البته این را هم بگویم ممکن است که یک ساختمان با ضوابط لازم هم ساخته شود اما در ایمنی مشکل داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است یک ساختمان ایمن باشد اما راه‌پله‌ها به انبار تبدیل شده و همین امر ساختمان را از استاندارد خارج می‌کند یا اینکه سیستم اعلام حریق دچار مشکل شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران ادامه داد: قرار است اطلاعات ساختمان‌های ناایمن به صورت محدود در سامانه اعلام شود اما مهم‌تر از اجرای یک طرح جدید مانیتورینگ ساختمان‌های ناایمن در سازمان آتش نشانی است.وی درباره این طرح توضیح داد: مطابق با این طرح، مالکان ساختمان‌هایی که داوطلب هستند با مراجعه به سازمان می‌توانند سیستم اعلام حریق خود را به سامانه آتش‌نشانی وصل کنند. درواقع سیستم اطفای حریق ساختمان‌ها به سامانه آتش‌نشانی متصل می‌شود و اگر سیستم اطفای حریق موردی را کشف کرد اطلاعات مستقیم به مرکز اعلام می‌شود و دیگر نیاز نیست کسی به آتش‌نشانی زنگ بزند. البته هر کسی که داوطلب استفاده از این خدمات است باید هزینه آن را پرداخت کند. به گفته وی تعرفه این کار در شورای شهر تهران مصوب شده است و بر اساس نوع ساختمان متفاوت است.

وی با ابراز امیدواری از اجرایی شدن این طرح در نیمه نخست سال جاری، اظهار کرد: در چند سال اخیر در حال فراهم کردن بسترهای لازم برای این کار هستیم و این طرح با مشارکت سازمان فناوری اطلاعات شهرداری انجام می‌شود. هر دو سازمان مجری هستند ما در بخش ایمنی و سازمان فناوری در بحث زیرساخت‌ها و قطعاً‌ امسال این طرح اجرایی می‌شود.


تعداد بازدید : 308

ارسال نظر

ارسال