افتخار آفرینی تیم دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران در مسابقه بین‌المللی "معماری صفر انرژی"

  • چهارشنبه 15 اسفند 1397 ساعت 15:54

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: تیم دانشجویی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران جایزه "Citation Award" و رتبه سوم مسابقه بین‌المللی "Architecture At Zero " را در کالیفرنیای آمریکا کسب کرد.
افتخار آفرینی تیم دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران در مسابقه بین‌المللی "معماری صفر انرژی"

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما: هانیه صنایعیان، عضو هیأت‌علمی دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت‌وگو با ایسنا در این رابطه گفت: در دو سال گذشته ما به عنوان یکی از سیاست‌های آموزشی در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران، طرح ۳ طراحی دانشجویان کارشناسی ارشد در گرایش پایداری را در مسابقات بین‌المللی شرکت داده‌ایم؛ به طوری که موضوع طراحی و موضوع درس این دانشجویان موضوع مسابقه باشد.

وی ادامه داد: موضوع مسابقه، طراحی یک محوطه دانشگاهی (campus) یکی از دانشگاه‌های آمریکا با رویکرد نمای صفر بود؛ به این معنی که در فرم و معماری طراحی مورد نظر، مصرف انرژی تا بیش‌ترین مقدار ممکن کاهش یابد و از طرفی تولید انرژی هم داشته باشد.

این استاد دانشگاه علم و صنعت ایران خاطرنشان کرد: خوشبختانه یکی از گروه‌های ما در این مسابقه رتبه سوم را به دست آورده است. دلیل این انتخاب از سوی هیأت داوران هم این بود که گروه ما از مفاهیم کاهنده انرژی در طراحی خود استفاده کرده بود.

صنایعیان در پاسخ به این سوال که آیا چنین افتخاری در گذشته نیز نصیب دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران شده یا خیر، اظهار کرد: حدوداً ۶ ماه پیش در مسابقه بین‌المللی معماری با عنوان «طراحی مدرسه‌ای در جنگل» که با همکاری شرکت معماری و مهندسی DEWAN و TAMAYOZ AWARDS  از شرکت‌های معروف مشاوره دنیا برگزار شده بود، شرکت کردیم و در آن رتبه اول را به دست آوردیم. در این مسابقه از دانشجویان، طراحان و معماران سراسر جهان دعوت به عمل آمده بود تا یک مدرسه ابتدایی برای ناحیه‌ای جنگلی، طراحی کنند. ما در این رقابت مسائل مربوط به کاهش مصرف انرژی را هم در کنار طراحی رعایت کردیم و این موضوع باعث شد به کسب رتبه اول نائل شویم.

وی ذیل چشم‌انداز این گروه توضیح داد: هدف اول آن بود که اعضای گروه ما با طراحان بیرون از ایران ارتباط بین‌المللی برقرار کنند تا به این نتیجه برسند آنچه در دانشگاه‌های ما آموزش داده می‌شود دست کمی از خارج کشور ندارد. از طرفی هم خودشان را در رابطه با اتفاقاتی که خارج از کشور می‌افتد، به‌روز کنند. با توجه به تجربه و دانشی که طی سال‌ها انباشته می‌شود، امیدوار هستم که نمونه‌ای از این مسابقات با وسعت جهانی در کشور خودمان برقرار شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران در پایان اضافه کرد: از آنجایی که جایزه این مسابقات ساخته شدن ساختمان مورد نظر است، امیدوارم بتوانیم روزی در کشور خودمان چنین ایده‌هایی را پیاده کرده و ساختمان‌هایی با رویکرد احترام به طبیعت و کاهش مصرف انرژی بنا کنیم.

تیم دانشجویی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران متشکل از حامد ملکنده، پوریا امینی چهرق، پریسا خسروی و زهرا حسینی به راهنمایی آقای دکتر عبدالهادی دانش‌پور و خانم دکتر هانیه صنایعیان (اعضای هیأت‌علمی دانشکده معماری و شهرسازی) با کسب جایزه Citation Award  در کنار ۳ تیم از آمریکا و یک تیم از لهستان، جزو ۵ تیم دانشجویی برتر جهان قرار گرفته و رتبه سوم مسابقه بین‌المللی Architecture At Zero را در کالیفرنیای آمریکا کسب کردند.


تعداد بازدید : 656

ارسال نظر

ارسال