پانل تخصصی ساختمان مسکونی نیاوران برگزار شد؛

الهام از تاریخ معماری ایران

  • سه شنبه 17 دی 1398 ساعت 16:15

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: پانل تخصصی ساختمان مسکونی نیاوران در گرد همایی سازندگان و طراحان منطقه یک تهران برگزار شد.
الهام از تاریخ معماری ایران

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از صما، محمدرضا نیکبخت، طراح پروژه « ساختمان مسکونی نیاوران » گفت: برج مسکونی نیاوران در منطقه محمودیه تهران واقع شده است و حدود 8 سال برای اتمام آن کار شبانه روزی داشتیم. در ابتدا طراحی ما بر اساس دو برج 14 طبقه در کنار هم بود اما کمیسیون ماده 5 با این درخواست مخالفت کرد و پیشنهاد برج 28 طبقه‌ای را ارائه کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه کارفرما پول صدور پروانه را به شهرداری پرداخت کرده بود از شهرداری طلبکار شد و ما در فرآیند طراحی سعی کردیم که این پول مازاد را در فرآیند ساخت جبران کنیم بنابراین تصمیم گرفتیم که استراکچر ساختمان را در طبقات بالاتر افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در خصوص رنگ پروژه حدود 200 آلترناتیو را طراحی کردیم. به هر حال من ناراحت بودم که باعث شکستن خط آسمان می‌شویم بنابراین برای کاهش اثرات این ساختمان بلند سراغ منابع مختلف در تاریخ ایران رفتم.

نیکبخت افزود: در معماری سنتی ما هر زمانی که ایجاب کرده، ساختمان‌ها فراتر از منطقه موردنظر بالا بروند، سراغ رنگ آبی رفته‌ایم و سعی کرده‌ایم حتی‌الامکان این رنگ به آسمان ‌ر باشد. گنبد بایزید بسطامی از این نمونه است. ما هم با الهام از این واقعیت پیش رفتیم.

طراح این پروژه ادامه داد: بدین‌منظور از یک شرکت خارجی درخواست آجرهایی با رنگ‌بندی موردنظر داشتیم اما به‌دلیل اینکه برای هر مترمربع شرکت خارجی از ما 800 هزار تومان در آن زمان پول می‌خواست، کارفرما مخالفت کرد. نهایتاً سراغ یک شرکت ایرانی رفتیم و خوشبختانه با مطالعات و هم‌اندیشی فراوان توانست نیاز ما را برآورده کند.


تعداد بازدید : 490

ارسال نظر

ارسال