ایران خودکفا در تولید آجر نسوز

  • چهارشنبه 22 خرداد 1398 ساعت 15:6

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: ایران در تولید آجر نسوز مورد کارخانه‌های فولاد‌سازی خودکفا شد.
ایران خودکفا در تولید آجر نسوز

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از، خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، مدیعامل کارخانه آجرنسوز سفیددشت گفت: این کارخانه با ظرفییت اسمی 30 هزار تن و تولید سالانه 28 هزار تن آجرنسوز، بیشترین آجرنسوز کشور را تولید می‌کند.

آقای فرهی افزود: با تولید این محصول و تأمین نیاز کشور سالانه 30 میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی را برای کشور به همراه داشته است.

وی گفت: به‌رغم فشارهای اقتصادی، این محصول به کشورهای عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان صادر می‌شود.

مدیرتولید مجتمع فولاد مبارکه اصفهان هم گفت: بزرگترین کارخانه فولاد کشور، برای تولید محصولات خود به 30 هزار تن آجر نسوز نیاز دارد که کارخانه آجر نسوز سفیددشت بیشترین تامین کننده این محصول در این مجتمع است. 

آقای زمانی افزود: سال‌ها قبل آجر نسوز از کشورهای اتریش و آلمان وارد می‌شد، اما الان همه نیاز به این محصول در داخل کشور تأمین می‌شود.

سوزانندگی، آتش خوردگی شیمیایی و مقاومت در برابر حرارت مهمترین ویژگی آجر نسوز با کیفیت سفیددشت است که سبب شده صنایع فولاد از محصولات داخلی استفاده کند.

در ایران پنج کارخانه آجر نسوز شامل چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، اصفهان، تبریز و یزد فعال است که آجر نسوز سفیددشت در خاورمیانه جایگاه نخست را از لحاظ کیفی و کمی به خود اختصاص داده است.

 


تعداد بازدید : 951

ارسال نظر

ارسال