مصرف انرژی در ساختمان‌های ایران سه برابر استاندارد جهانی است

با افزایش قیمت‌ها، نگران ساخت‌وساز غیراستاندارد برای قشر ضعیف هستیم

  • دوشنبه 9 دی 1398 ساعت 11:13

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی گفت: در این شرایط شاهد فرار سرمایه از کشور و جذب آن در سایر کشورها هستیم و با توجه به محدودیت‌هایی از جمله محدودیت منابع و بودجه‌های عمومی، سطح سرویس و ارائه خدمات در صنعت ساختمان رو به افول است و این از نگرانی‌های ما در این صنعت است.
با افزایش قیمت‌ها، نگران ساخت‌وساز غیراستاندارد برای قشر ضعیف هستیم

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از ایلنا، محمد شکرچی‌زاده در دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساخت با بیان اینکه صنعت ساختمان در ایجاد اشتغال و گردش مالی در جایگاه برتر میان صنایع قرار دارد، اظهار داشت: رشد و عدم رشد اقتصادی در کشور به‌طور مستقیم با صنعت ساخت در ارتباط است.

وی افزود: درحال‌حاضر با رکود اقتصادی مواجه هستیم که بر روی اقتصاد بخش خصوصی سایه انداخته است و ساخت و ساز در بخش عمومی را هم تحت تأثیر قرار داده و صدها و هزارها پروژه نیمه تمام مانده است.

رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی افزود: از سوی دیگر با افزایش قیمت‌ها به ویژه در بخش مصالح ساختمانی نگران کاهش کیفیت ساخت و ساز و رشد سازندگی غیراستاندارد برای قشر ضعیف کشورمان هستیم.

وی با بیان اینکه در این شرایط شاهد فرار سرمایه از کشورمان و جذب این سرمایه‌ها در سایر کشورها هستیم گفت: با توجه به این محدودیت‌ها از جمله محدودیت منابع و بودجه‌های عمومی، سطح سرویس و ارائه خدمات در صنعت ساختمان رو به افول است و این از نگرانی‌های ما در این صنعت است.

شکرچی‌زاده با بیان اینکه مصرف انرژی در ساختمان در ایران دو تا سه برابر مقدار متوسط جهانی است گفت: ادامه این روند مصرف انرژی می‌تواند منجر به تخریب سرمایه‌های ملی و شکاف عدالت بین نسلی شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به لزوم صنعتی سازی در کشور گفت: باید به‌سرعت از دستاوردهای علمی در کشورهای توسعه یافته در صنعت ساختمان و ساخت‌وسازها استفاده کرد.

وی درباره اهمیت بازسازی بافت فرسوده در کشور گفت: منابع قابل قبول و پایداری به بخش نوسازی بافت فرسوده اختصاص داده شده اما کماکان برای دستیابی به راهکارهای عملیاتی نیاز به اقدامات تخصصی داریم.


تعداد بازدید : 545

ارسال نظر

ارسال