بازار نه‌تنها تمایل به حذف آلومینیوم را ندارد، بلکه تنوع و مصرف محصولات آلومینیومی افزایش یافته است

  • چهارشنبه 15 بهمن 1399 ساعت 16:0

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: آلومینیوم همیشه جزء محصولات با بهای ویژه بوده، چه از زمانی‌که در و پنجره‌های ST و کرنت (میلگردی) باب بود و چه اکنون که سیستم‌های حرفه‌ای و Avant garde توسعه پیدا کرده‌اند.
بازار نه‌تنها تمایل به حذف آلومینیوم را ندارد،

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از یکی از فعالین صنعت در و پنجره و نما، از موارد قابل‌توجه درخصوص فلز آلومینیوم امکان طراحی‌های مختلف و تولید انواع مقاطع خاص می‌باشد، فلز آلومینیوم مصارف بسیار فراوانی دارد که یکی از موارد مصرف این فلز در صنایع ساختمان‌سازی می‌باشد. امروزه علاوه بر پروفیل‌های اکسترودشده در و پنجره، پروفیل‌های متنوع نماهای شیشه‌ای، انواع لوورهای ساختمانی، انواع مقاطع جهت زیرسازی سرامیک خشک/ ورق کامپوزیت/ سنگ‌های نما، حفاظ‌های آلومینیومی و ... بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

البته قابل ذکر است درخصوص در و پنجره‌های آلومینیومی فقط در طی چند سال اخیر طرح‌ها و سیستم‌های بسیار زیادی به بازار عرضه شده و توسعه چشمگیری در سیستم‌ها به‌وجود آمده به‌صورتی‌که تعداد کارخانه‌های تولیدکننده نیز افزایش یافته و حتی تعداد بسیاری از کارخانه‌های سنتی با اورهال (over haul) کردن سیستم‌های خود رو به تولید پروفیل‌های جدید آورده‌اند. باید توجه نمود نه‌تنها در ایران بلکه در تمام دنیا ساختمان‌های باارزش و باکیفیت از این نوع سیستم‌ها بهره‌مند می‌گردند، تولید پروفیل‌های درب و پنجره از pvc در طی چند سال اخیر رشد محسوسی داشته‌اند لیکن با ورود این محصولات و استفاده برخی از ساختمان‌ها و پروژه‌ها عملاً کمک به رشد دوباره صنعت در و پنجره آلومینیوم نمودند. تنوع رنگ بی‌نهایت، امکان دارابودن فضاهای نورگذر وسیع، ارزش‌افزوده محصول، کیفیت بسیار بالای محصولات تولیدی به‌همراه تنوع فراوان و امکان بهره‌مندی از محصول آلومینیوم در هر نوع آب و هوایی، ازجمله مواردی است که استفاده از این محصول را در دنیا با رشد بسیار زیادی رو‌به‌رو نموده است.

برای نمونه در و پنجره‌های پی‌وی‌سی قبل از ایران در کشور ترکیه مورد توجه قرار گرفت و در مدت اندکی به‌دلیل بهای ارزان به‌صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفت لیکن با گذشت زمان، تغییرات به‌وجود آمده در طراحی بناها و خواست‌های معماران و طراحان ساختمان‌ها و با توجه به محدودیت‌هایی که به اجبار برخوردار بود، اقبال به‌سوی محصولات آلومینیومی متمایل گشت و امروزه کارخانه‌هایی بسیار عظیم در ترکیه درحال تولید انواع سیستم‌ها و صادرات آن به اقصی نقاط دنیا هستند.

همانگونه که وجود خودروهای چینی در بازار برخی کشورها به‌دلیل بهای مناسب مورد توجه قرار گرفته و حتی به رکورد فروش خوبی هم دست یافته‌اند اما کارخانجاتی ازجمله مرسدس بنز، BMW، ولوو و ... با ایجاد تغییرات در طراحی‌های اتومبیل‌های خود و تنوع محصولات خودرویی، با اینکه از بهایی بسیار بالاتر برخوردار هستند به رکوردهای فروش بالایی نیز دست یافته‌اند و با ایجاد کارخانه‌هایی در کشورهایی مانند: مجارستان، ترکیه، رومانی و ...، فروش محصولات خود را افزایش دادند.

مقایسه این‌دو محصول به‌نظر صحیح نخواهد بود چراکه هریک، حوزه مصرف جداگانه‌ای دارند و خریداران این محصولات نیز هرکدام اهداف خاصی را با توجه به برنامه‌های اقتصادی خود و بهره‌مندی از امکانات تجربه می‌نمایند.

پروژه‌هایی که از پنجره‌هایی کوچک به تعداد زیاد بهره‌مند هستند (انبوه‌سازان) متمایل به استفاده از در و پنجره‌های pvc هستند.

پروژه‌هایی که پنجره‌های بزرگ و نماهای وسیع دارند و حتی پوسته‌های بنای متنوع دارند مانند: ویلاها، پروژه‌های لاکچری، دولتی، بیمارستانی و ... متمایل به استفاده از محصولات آلومینیوم هستند.

آنچه مهم است هردوی این محصولات در حوزه خود توانایی برآورده‌نمودن خواسته‌های زیربنایی ازجمله بهینه‌سازی مصرف انرژی را دارند.


تعداد بازدید : 357

ارسال نظر

ارسال