بازسازی نمایی قدیمی با سه عنصر برنج، روی و آلومینیوم

  • یکشنبه 20 تیر 1400 ساعت 15:28

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره نما: ساخت نمایی با شکل عجیب و خاص در خیابان کینگ ویلیام ۲۴ لندن، نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. این نمای جدید، حاصل بازسازی نمای قدیمی بوده که برروی این ساختمان قرار داده شده است.
بازسازي نمايي قديمي با سه عنصر برنج، روي و آلومينيوم

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، نوسازی ۲۳ میلیون پوندی این ساختمان که در فضای 80730 فوت مربع احداث شده، واقع در شمال پل لندن، توسط معمار معروف بن آدامز صورت گرفته است. این طرح نوسازی شامل، تغییر نما و اضافه‌کردن دو طبقه به ساختمان بوده است. طرح کف سنگی، دیوارهای مرمر و استفاده از قطعات برنجی، این ساختمان را زیباتر ساخته است.

استفاده از سه عنصر برنج، روی و آلومینیوم برای تولید پانل‌های کلادینگ این ساختمان، زیبایی خاصی را به‌همراه داشته است. پروفیل‌های برنجی این نما شبیه بالة ماهی ساخته شده‌اند و به کلادینگ آلومینیومی متصل می‌باشند. این کلادینگ آلومینیومی نیز به کرتین‌وال شیشه‌ای متصل است. زاویه‌دار بودن پروفیل‌های برنجی این تصور ذهنی را ایجاد می‌کند که پروفیل‌ها درحال حرکت‌اند در‌حالی‌که پروفیل‌های برنج به‌طور ثابت به اکسترودهای آلومینیوم و قاب پنجره متصل شده‌اند.

قسمت داخلی باله‌ها نیز از جنس آلومینیوم بوده و این امکان را فراهم می‌کند که باله‌ها اتصال محکمی با کرتین‌وال داشته باشند. فاصلة اتصال بین باله‌ها و کرتین‌وال به‌گونه‌ای است که کرتین‌وال را از دید عموم دور نگه داشته و به‌نظر می‌رسد که قطعات برنجی در جلوی سیستم شیشه شناورند.

ترکیب لایة نازک برنج و قاب آلومینیومی ضخیم از لحاظ هزینه مقرون به‌صرفه است. تکنولوژی جدید پروتئوس (Proteus)، سازندة نمای مزبور، موجب شد که امکان خمیدگی پروفیل‌های برنجی بیش از گذشته فراهم شود. ازطرفی پانل‌های آلومینیومی نصب‌شده نیز سیستم تهویه را پوشش می‌دهد.

بخش نمای برنجی که در آن از برنج TECU استفاده شده، حاصل ترکیب مس و روی است که نمای مستحکم و سختی به‌وجود آورده و درنهایت کنده‌کاری اعمال‌شده برروی آن، شکلی قدیمی به بخش برنجی بخشیده است.

ترجمه: نیکو هوشمند


تعداد بازدید : 272

ارسال نظر

ارسال