برگزاری همایش "کمپین نما، هویت شهر ما" در منطقه ۱۹

  • یکشنبه 6 بهمن 1398 ساعت 15:20

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: چهارشنبه دوم بهمن‌ماه، همایش "کمپین نما، هویت شهر ما" با حضور آقای دکتر توکلی شهردار منطقه 19 تهران و آقای دکتر سعیدیان رئیس سازمان نظام مهندسی تهران در دانشکده شریعتی برگزار شد. در این مراسم خانم مهندس گرد رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی، برخی از معاونین و استادان گروه هنر به همراه مدیران ارشد این منطقه از شهرداری حضور داشتند.
برگزاری همایش "کمپین نما، هویت شهر ما" در منطقه ۱۹

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، ابتدای مراسم با سخنرانی دکتر توکلی همراه شد. ایشان ضمن تشکر از میزبانی دانشکده و پس از ارائة گزارشی کوتاه از روند برگزاری این همایش اظهار داشت:

"امروز به لطف خدای متعال با همکاری این دانشکده و بهره بردن از پتانسیل خوب این مجموعه در کنار شهرداری منطقه 19 تهران که همواره حامی و پشتیبان ما در برنامه‌های مختلف بوده اند، شاهد برنامه‌ای شاخص و بزرگ هستیم. موضوعی که جزء موضوعات بنیادین در شهرداری و مقوله شهرسازی می‌باشد. این امر علاوه بر ایجاد انگیزه در جهت همسوسازی مردم با سیاست‌های شهرداری و ایجاد تعهد شهروندی بیشتر به فرهنگ‌سازی مرتبط می‌باشد که امیدواریم با تلاش‌های شبانه روزی شهرداری تهران به حد مطلوب آن برسیم".

این مقام مسوول در پایان افزود:

"آنچه که معماری ایرانی اسلامی نامیده می‌شود، موضوعی فراتر از وابستگی و کاربرد مصالح خاص است. بلکه خاستگاه فرهنگی و اقلیمی دارد و برگرفته از فرهنگ، تاریخ و گذشتة عقیدتی، فرهنگی ایرانی اسلامی که هویت ایرانی را تعریف می‌کند. دستیابی به این موضوع با هویتی ایرانی-اسلامی در گرو درک معنای واقعی آن از ابتدایی‌ترین موارد تهیه طرح و طراحی نما می‌باشد. این طرح باید آنقدر قوی اجرا شود که در مخاطب تداعی کنندة معنای ایرانی-اسلامی تعبیر شود و به تحقق کامل برسد."

در ادامه خانم مهندس گرد ضمن ایراد بیاناتی پیوند دانشکده با مدیریت اجرایی شهرداری تهران و توأم شدن برخی کارهای این دو حوزه را به فال نیک گرفت و تأکید کرد:

"مقولة فرهنگ‌سازی که آقای دکتر توکلی به آن اشاره نمودند بسیار حائز اهمیت است. امیدواریم با این پیوند به‌وجود آمده بتوانیم از وجود اساتید این حوزه (گروه هنر و معماری دانشکده) و سایر استادان و دانشجویان بهره ببریم و این امر را به مرحلة نهادینه شدن ببریم. با این کار به‌صورت علمی‌تر می‌توان به موضوع شهرسازی و مقوله‌های پیرامون آن پرداخت. ما در دانشکده شریعتی به لطف پیشکسوتان این علم (هنر معماری) که به خوبی برای ما به یادگار گذاشته‌اند و ما باید آن را حفاظت نماییم، پتانسیل خوبی در رشته معماری داریم و آمادگی مراودات و پروژه‌های مشترک فی‌مابین را داریم. ما میزبان بسیاری از آزمون‌های نظام مهندسی در دانشکده هستیم و امیدواریم این پیوند و تعامل با شهرداری و بخش‌های آن به‌خوبی پیش برود و شاهد برنامه‌ها و پروژه‌های خوب و کاربردی در سطح شهر و فراتر نیز باشیم".

پایان بخش این مراسم با سخنرانی مهندس مهدی صالحی مدیرکل اداره معماری و ساختمان شهرداری تهران ادامه یافت و با برگزاری کارگاه‌هایی با عناوین: آسیب‌شناسی نماهای منطقه 19 شهردای تهران، کارگاه آموزشی اجرای نمای آجر، کارگاه آموزشی اجرای نمای خشک و تشریح راهنما و موازین طراحی نما توسط آقایان: دکتر علایی و عضو هیأت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی، دکتر حمید جعفریان و مهندس محمدمهدی عابدی همراه بود.

اهدای لوح و تقدیرنامه به برگزیدگان و ارائه‌دهندگان مقاله در این همایش، پایان بخش این مراسم بود.


تعداد بازدید : 657

ارسال نظر

ارسال