جزئیات تازه از طرح خرید متری مسکن

  • شنبه 6 شهریور 1400 ساعت 11:18

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: فلاح مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای خانه دار شدن مردم، فروش متری است گفت: با توجه به افزایش قیمت مسکن، برخی افراد قدرت خرید یک واحد مسکونی را ندارند که با این طرح افراد می‌توانند با توجه به مبلغی که دارند اقدام به خرید کنند.
جزئیات تازه از طرح خرید متری مسکن

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از صما، جواد فلاح مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران درباره انتشار اوراق سلف موازی مسکن (خرید متری مسکن) اظهار کرد: از زمستان سال گذشته، طرح فروش متری مسکن در وزارت راه و شهرسازی مطرح شد و مورد توافق بورس کالا و وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

او با بیان اینکه یکی از راهکارهای خانه دار شدن مردم، فروش متری است گفت: با توجه به افزایش قیمت مسکن، برخی افراد قدرت خرید یک واحد مسکونی را ندارند که با این طرح افراد می‌توانند با توجه به مبلغی که دارند اقدام به خرید کنند.

ضمانت تحویل به موقع واحد مسکونی در بورس کالا

فلاح درباره مزیت این طرح اضافه کرد: در حال حاضر در پیش فروش مسکن مبلغ ملک در چند دوره واریز می‌شود، اما هیچ ضمانتی برای تحویل به موقع آن وجود ندارد. اما در خرید اوراق سلف مسکن، با مبلغ اندک نیز می‌توان یک متر مربع خانه خریداری کرد و نیاز به پرداخت کامل پول یک واحد مسکونی نیست. ضمن اینکه بورس کالا ضمانت تحویل به موقع واحد را می‌دهد و در زمان موعد بر اساس امید نامه مسکن را تحویل می‌دهد.

او گفت: با نظارت و تضامینی که در بازار سرمایه وجود دارد خریدار با خیال راحت اقدام به سرمایه گذاری می‌کند و اگر سازنده به تعهدات خود عمل نکند باید خسارت پرداخت کند.

فلاح افزود: قیمت هر اوراق سلف موازی، متناسب با ارزش حدودی واحد طبقه همکف که از همه بزرگتر و نقشه ضعیف دارد تعیین می‌شود و در زمان سر رسید اگر واحد بزرگتر و بهتری انتخاب شود باید مابه التفاوت آن را بپردازد.

مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران گفت: اگر فرد تصمیم دارد که یک واحد کامل را خریداری کند می‌تواند اوراق بیشتری بخرد تا به اوراق او اندازه متراژ مورد نظرش برسد.

فلاح با اشاره به اینکه ارزش اوراق سلف مسکن متناسب با قیمت مسکن رشد می‌کند افزود: یکی دیگر از مزایای فروش متری مسکن نقدشوندگی آن است؛ به طوری که افراد در هر زمانی که نیاز به پول دارند می‌توانند این اوراق را در بازار ثانویه به فروش برسانند.

وی بیان کرد: با درنظر گرفتن پروژه ساختمانی، تعدادی اوراق سلف موازی، متناسب با امید نامه پروژه منتشر می‌شود.

فلاح ادامه داد: تا امروز یک پروژه در پردیس اعلام آمادگی کرده است و سایر سازندگان نیز تمایل برای حضور در این طرح را دارند.

وی با بیان اینکه برای انتشار این اوراق باید مقدمات آن فراهم شود گفت: برای اجرایی شدن طرح، بعد از تصویب در کمیته فقهی و تایید در بورس کالا، باید در کمیته تنظیم مقررات بورس مطرح شود.

مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران در پایان گفت: انتشار اوراق سلف موازی مسکن منتظر تایید نهایی هیئت مدیره سازمان بورس است تا اجرای آن به مرحله نهایی برسد.

 

 


تعداد بازدید : 988

ارسال نظر

ارسال