خانه آینه‌ای؛ یک معماری خلاقانه

  • دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 ساعت 11:14

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: آینه علاوه بر کاربرد خاص خود، در معماری‌های خاص جهان نیز کاربرد بسیاری دارد.
خانه آینه‌ای؛ یک معماری خلاقانه

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از مجلة دلتا، در سراسر جهان خانه‎های عجیب و دیدنی وجود دارد که خلاقانه ساخته شده‎اند. یکی از این خانه‎های عجیب که در تصویر می‎بینید، خانه آینه‌ای در ژاپن است که برای شرکت در یک فستیوال ساخته شده است.

 

تمام قسمت‎های این خانه از آینه‎های کوچک ساخته شده و تغییر رنگ آن در زمان‎های مختلف روز از جاذبه‎های آن است. این آینه‎های زیبا عامل انعکاس نور خورشید هستند؛ بنابراین هر چه نور بیشتر باشد، این خانه نیز بیشتر می‌درخشد.

در ساخت این خانه‎ منحصربه‎فرد حدود هزار آینه به کار رفته که با برش‎های خاص خود همانند لانه زنبور می‎درخشند. استفاده از آینه فقط به نمای این خانه ختم نمی‎شود، بلکه در تمام قسمت‎های داخلی این بنا مثل دیوارها، کف و سقف آن نیز از این آینه‎ها استفاده شده است.

خانه آینه‌ای دیگری که بسیار چشم‌نواز است، توسط هنرمند لس آنجلسی به نام «دوگ آیتکن» در شهر کوهستانی «گستاد» سوئیس ساخته شده است.

ویژگی خاص این خانه آینه‎‌ای، دیوارهای آن است که طبیعت زیبای کوه‎ها و درختان محوطه‎ اطراف را در خود منعکس می‎کند.

این خانه «سراب گستاد» نام دارد، که در ماه نوامبر، پیش از سفیدپوش شدن منطقه ساخته و در ساخت آن موارد سازگار با محیط زیست نیز در نظر گرفته شده است.

این خانه‎ بی‌نظیر با انعکاس نور حاصل از خورشید و بازتاب نورهای برف مناظر طبیعی اطرافش را همچون قاب عکسی زیبا به مخاطب نشان می‎دهد.

در این خانه نیز همچون کلبه‎ای که در ژاپن ساخته شده، از آینه‎های مختلف با برش‎های گوناگون بسیار استفاده شده است. همچنین در این بنای زیبا نوارهای آلومینیومی هم به سطوح بازتابنده نور برای ایمنی بیشتر پرندگان اضافه شده است.


تعداد بازدید : 1019

ارسال نظر

ارسال