معاون میراث‌فرهنگی استان:

خانه صمدی همدان مرمت می‌شود

  • شنبه 19 تیر 1400 ساعت 15:35

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از مرمت خانه صمدی خبر داد | این بنا از دو واحد مستقل با دو ورودی مجزا و یک حیاط مشترک تشکیل شده و بنا در دو طبقه ایجاد شده است | مرمت این بنا شامل اندود کاه‌‍‌گل در نما، ساب زدن و بند کشی، لمه کوبی، رنگ آمیزی در و پنجره‌های چوبی است.
خانه صمدی همدان مرمت می‌شود

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از همدان پرس؛ معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از مرمت خانه صمدی خبر داد.

سیده مریم مختارموسوی گفت: این بنای تاریخی در شهر همدان محدوده جولان واقع شده و متعلق به دوره قاجاریه است که در سوم دی‌ماه 1385 به شماره ۱۶۷۰۵در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان همدان گفت: این بنا از دو واحد مستقل با دو ورودی مجزا و یک حیاط مشترک تشکیل شده و بنا در دو طبقه ایجاد شده است.
موسوی ادامه داد: از شاخصه‌های این اثر، آجر کاری، لمه کوبی و دورن گرا بودن آن است و با توجه به اینکه تزیینات سقف در اثر رطوبت دچار آسیب شده بود، بصورت اساسی بر روی سقف عایق رطوبتی نصب شده و برای مرمت کل مجموعه اعتباری بالغ بر۱۵۰۰میلیون ریال مورد نیاز است.
اوگفت: مرمت این بنا شامل اندود کاه‌‍‌گل در نما، ساب زدن و بند کشی، لمه کوبی، رنگ آمیزی در و پنجره‌های چوبی است.


تعداد بازدید : 272

ارسال نظر

ارسال