خانه متحرک دروس تهران!

  • چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: ساختمان مدرن شریفی ها که با اتاق های گردان و طراحی بی نظیر در محله دروس تهران واقع شده و دارای دکوراسیون و معماری زیبایی می باشد ،دربخش معماری های جهان مقام دوم را بدست آورد.
خانه متحرک دروس تهران!

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما و به نقل از روزنامه دیلی میل، معماری منحصر به فرد ساختمانی در محله دروس تهران بازتاب بین المللی داشته است.این ساختمان مدرن که به ساختمان شریفی ها معروف شده، برخلاف معماری های سنتی و نماهای تکراری دارای اتاق های سیاربوده و رو به آفتاب می چرخد که باعث تغییر فضاهای داخلی و نمای بیرونی می شود.

این خانه مسکونی که به نسبت مساحت زیربنای مفیدی داشته، دارای 7 طبقه (با طبقات زیر زمین و همکف) و 3 اتاق متحرک صبحانه و میهمان و کار ، یک باشگاه داخلی، یک استخر و دو آشپزخانه و چند تراس بوده وهریک از این اتاقها با فشار یک دکمه شروع به چرخیدن می کنند.

 


به نظر می رسد که آینده دنیای خانه های مسکونی را یافته ایم و این آینده در ایران است ،ساختمان شریفی ها از بسیاری جهات با یک ساختمان معمولی تفاوت دارد و فهرست ویژگی های این اثر مدرن معماری به اتاق‌های متحرکش ختم نمی شود.

مساحت و بر این ساختمان علی رغم عمق زیاد آن محدود بوده و با باز و بسته شدن نما دو محوری عمل کرده و مانند خانه های قدیمی خصوصیاتی چون «زمستان نشین» و «تابستان نشین» ارائه کند؛ در تابستان حجمی باز، شفاف و دارای تراس های عمیق و بزرگ باشد و در زمستان های تهران که تراس کمتر به کار می‌آید، حجمی بسته، بدون تراس و با حداقل بازشو طراحی شود.

طبقات زیرزمین به فعالیت های ورزشی و تفریحی، طبقه همکف به پارکینگ ها و واحد سرایداری، طبقات اول و دوم واحد مسکونی بوده و آشپزخانه، اتاق نشیمن و حتی فضای مخصوص پیانو در این طبقات قرار دارند و در نهایت طبقات سوم و چهارم به اتاق های خواب اختصاص داده شده اند.

 

 

با عقب نشینی سه متری بیش از حد مجاز ساخت زمین برای دو طبقه ورزشی و استخر واقع در زیرزمین، از طریق آبنمای شیشه ای نورگیری شده و فضاهای ورزشی دربین دو استخر قرار دارند.

در ساخت سیستم چرخش این پروژه تکنیک پیچیده ای وجود ندارد ،این تکنولوژی هم اکنون در سن های گردان تئاترها، نمایشگاه های اتومبیل، صنعت ذوب آهن و کشتیرانی ایران سازندگان متعددی دارد.

 


پروژه به نشانه ارادت به عمارت های قدیمی ایران، خانه شریفی ها، نام گرفت و در بخش طراحی خانه در جشنواره معماری جهان در فهرست نامزدهای دریافت جایزه قرار گرفته است و در جشنواره معماری جهان بعد از استرالیا با چهار نامزد دریافت جایزه در مقام دوم  قرار دارد.


 


تعداد بازدید : 2856

ارسال نظر

ارسال