راهکار استفاده مفید از گل سرخ صنعتی در صنعت ساختمان

  • چهارشنبه 22 مرداد 1399 ساعت 12:26

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: محققین دانشگاه علوم طبیعی ویتنام پروژه‌ای جدید را جهت تبدیل گل سرخ ناشی از تولید آلومینا به مواد ساختمانی مطرح کرده‌اند.
راهكار استفاده مفيد از گل سرخ صنعتي در صنعت ساختمان

 

 

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، گل سرخ به‌عنوان ماده جانبی در کنار آلومینا تولید می‌شود که متأسفانه زیان‌های زیست‌محیطی فراوانی را به‌همراه داشته است. از طرفی رودخانه‌های حاوی گل سرخ نیز هنوز خشک نشده‌اند که آلودگی و مشکلات زیست‌محیطی به‌همراه دارند.

کارشناسان دانشگاه ملی هانووی طی تحقیقات انجام شده دریافته‌اند که امکان استفاده از این گل سرخ در آجرهای سرامیکی وجود دارد. ترکیب گل سرخ و رس و افزودنی‌های ماسه و پخت آنها در کوره‌های تونلی، تولید آجرهای استحکام بالا را به‌همراه دارد.

یکی از مهم‌ترین دلایل پیگیری پروژه‌ی مزبور، راه‌اندازی دو پروژه تولید آلومینا به ظرفیت 3/1 میلیون تن (در سال) در ویتنام است و لذا استفاده مفید از گل سرخ برای صنعت آلومینای این کشور مقرون‌به صرفه خواهد بود.

گل سرخ حاوی مواد رادیواکتیو نیست و لذا می‌توان از این ماده به‌عنوان پایه تولید مواد ساختمانی استفاده کرد.

خط تولید این نوع آجرها، شبیه خط تولید آجرهای تراکوتا (Terracotta) است که هم‌اکنون در ویتنام با هزینه اندک تولید می‌شود. البته هزینه تولید آجرهای سرخ کمتر از آجرهای تراکوتاست.


تعداد بازدید : 1215

ارسال نظر

ارسال