ساخت جزایر مصنوعی در پایتخت هلند

  • شنبه 7 مرداد 1396

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: یک شرکت هلندی به نام اورنج، اقدام به ساخت جزیره مصنوعی و یک ساختمان در جلوی بندر آمستردام کرده است.
ساخت جزایر مصنوعی در پایتخت هلند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما به نقل از تیترشهر، شهر آمستردام هر روزه در حال گسترش جمعیت است. بنا بر این نیاز به توسعه مسکن نیز وجود دارد. از این رو پروژه‌ای بانام "ایژبرگ" به ساخت ساختمانی در جهت توسعه فضای زندگی در شرق این شهر پرداخت همچنین جزایر مصنوعی را شکل داد.

معماران شرکت "اورنج" در "روتردام" در حال ساخت یک خانه مسکونی هستند که در بندر این شهر واقع شده است. این پروژه به نام "جوناس" نام‌گذاری شده و در نظر دارد برای تکمیل این منطقه، یکی دیگر از ساختمان‌های نوآورانه مسکونی را بنا کند.

وظیفه این طراحی، به این دفتر محول شد. این دفتر مهندسی معماری که در سال 2010 تأسیس شد، شهرتش در میان دیگران را با برج های مسکونی لیمامسول بدست آور.

اگر چه حالت نما به صورت موازی است، اما به دلیل ترسیم آن به یک شبکه توری نامنظم، پنجره‌های مجاور، پوشش کل ساختمان را برعهده دارند. معماران نام "شبکه" برای پنجره خود را تعریف کرده‌اند، که ترکیب متنوع ترین پنجره ها با توجه به فضای امروزی می‌باشد.

تعجب بزرگ در طراحی داخلی به چشم می‌خورد. ساختمان به گونه‌ای بی نظیر دارای تقسیم بندی فضای داخلی است که به گفته معماران از ظاهری جذاب و گرم و همچنین دیدنی برخوردار است.

حالت پایه‌ای داخل بنا، با توجه به گفته شرکت نارنجی، بر اساس ساخت و ساز کشتی‌های سنتی و قدیمی طراحی شده است که در آن اسکلت ساختمان اجازه میدهد تا فضاهای استعاری بوجد آید. همانند غارها، دره ها، جنگل ها یا مسیرهای کوهستانی. در طبقه همکف نیز مجموعه ای از تراورس‌ها مرتب شده اند و میان آن از نمای درختان بهره گرفته‌ است.

با برش عمیق در نمای داخلی نیز یک نگاه اجمالی از یک جزیره با ساحلی در روف تراس به شما می‌دهد که به یک حمام آفتاب و استحمام دعوتتان می کند.   

قسمت پایه های بنا به طور کامل لعاب داده شده است. در این ساختمان، فضا برای جلسه و نشستن نیز وجود دارد.  علاوه بر مناطق عمومی، امکانات تجاری نیز باید در طبقه همکف قرار گیرد. با این حال، هدف این است که: بدون محیط برنامه ریزی شده و غنی هیچ "دفتر کاری مطلوبی"شکل نمی‌گیرد.

این ساختمان در مکانی طراحی شده که از سه طرف توسط آب احاطه شده است. بندر کوچک این منطقه در سمت جنوب رودخانه واقع شده است.

این طراحی برای 29،000 متر مربع، برنامه ریزی شده که با سرمایه گذاری شرکت‌های "اموست، فلیکس وکولتورنتویکلوگورو" انجام داده شده است.

 نام "جوناس" برگرفته از یک داستان در مورد ماجراجویی جوناس نهنگ است که در این داستان صمیمیت، حفاظت، امنیت و خانه در پیکر بزرگ جوناس جای دارد. 

این ساختمان محکم با قلبی گرم، به دلیل انتخاب مکان خاص، خود را از مناطق اطراف متمایز می‌کند، همچنین معماری این ساختمان توسط تم های موجود در این منطقه شکل گرفته: آب، اسکله و قایق ها.

این ساختمان مانند یک سنگ بزرگ با لبه تیز در ساحل قرار دارد و در عین حال در ساخت آن از چوب استفاده شده است. حتی نمای ساختمان پیش بینی شده، به علت خم شدن جزئی در قسمت اپتیک، از تخته سیاه است.

 


تعداد بازدید : 927

ارسال نظر

ارسال