ساخت خانه دانشجویی توسط دانشجویان /کسب مقام برتر مسابقات بنیاد چین

  • دوشنبه 2 مرداد 1396

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: مسابقات بنیاد چین در فرانسه با ایجاد فضای رقابتی برای دانشجویان به ساخت اقامتگاه دانشجویی پرداخته است.
ساخت خانه دانشجویی توسط دانشجویان /کسب مقام برتر مسابقات بنیاد چین

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از تیترشهر، این پروژه بخشی از برنامه سایت2020 در فرانسه است که طبق این برنامه تا سال 2020، نزدیک به 1800 دستگاه خانه قابل زندگی به حدود 40 ساختمان فعلی بنیاد چین اضافه می‌شود. این بنیاد با هدف دادن فضای باز به دانشجویان معماری به این برنامه پرداخته است.

در فرانسه مسکن سازی انواع ساختمان‌های دانشگاهی و اقامتگاه‌های دانشجویی ملی شده است  و بنیاد CIUP) Cité Internationale Universitaire de Paris) در پاریس در سال 1920 به عنوان فضایی برای دانشجویان و محققان تأسیس شد.

این بنیاد و پارک خصوصی، در منطقه ایلورنس فرانسه به عنوان مکانی برای پرورش گفتمان فکری چند فرهنگی در نظر گرفته شد.

در طول توسعه طولانی مدت این مرکز، معماران برجسته مانند "لو کوربوزیه" که "پاوین سوئیس" را در سال 1930 طراحی کرده بود و "لوسیو کوستا" در سال 1954 طراح "خانه برزیل" را تربیت کرد.

از دیگر برجستگان این مرکز، "کلود پارنت" بود که چشم انداز معماری خود را با طراحی پاویون ایران در مونترال کانادا (سال 1969) به ارمغان آورد همچنین "ویلم مارینوس دودوک" در سال 1926 اولین محل اقامت خود را در کالج هلند طراحی کرد.

طبق گفته معماران، طراحی بنیاد چین، ترکیبی از فرهنگ مدرن چینی است تا هر یک از سبک های خاص معماری را به نمایش بگذارد.

از جمله خانه‌ها و سالن چند منظوره، این ساختمان را به عنوان محل برگزاری تبادل آکادمیک و هنری تبدیل کرده است. این پروژه باعث تقویت اتصال بین فضای داخلی و فضای باز بیرون می‌شود که این امر در پله هایی که از باغ عبور می‌کنند مشاهده می‌شود.

مجسمه ساز چینی "سو جیانگوو" در زمینه طراحی چشم انداز این پروژه مشغول به کار است که دو باغ داخلی و باغ تراس را به سبکی مدرن مبدل ‌سازد.


تعداد بازدید : 753

ارسال نظر

ارسال