ساختمان عجیب کازا میلا در اسپانیا

  • چهارشنبه 14 تیر 1396

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: ساختمان عجیب کازا میلا در اسپانیا توسط آنتونیو گائودی، معمار نامدار کاتالونیایی در شهر بارسلون ساخته شده است. ساخت کازا از ۱۹۰۵ آغاز و تا ۱۹۱۰ به طول انجامید و رسماً در سال ۱۹۱۲ از آن رونمایی شد. این ساختمان یکی از آثار گائودی در فهرست میراث جهانی یونسکو است.
ساختمان عجیب کازا میلا در اسپانیا


باشگاه در و پنجره و نما: ساختمان عجیب کازا میلا در اسپانیا توسط آنتونیو گائودی، معمار نامدار کاتالونیایی در شهر بارسلون ساخته شده است. ساخت کازا از ۱۹۰۵ آغاز و تا ۱۹۱۰ به طول انجامید و رسماً در سال ۱۹۱۲ از آن رونمایی شد. این ساختمان یکی از آثار گائودی در فهرست میراث جهانی یونسکو است. گائودی در طراحی معماری این ساختمان خلاقیت فوق‌العاده ای در تطبیق هندسه با فرم های طبیعی به خرج داده است و فرآیند حیات و رشد و توسعه را بصورت انتزاعی در قالب اشکال ارگانیک نشان داده است. این ساختمان عجیب و غریب برای یک زوج جوان به نام های روزاریو و میلا ساخته شد.

نمای موجی شکل و پنجره های بزرگ این ساختمان که شبیه به کندوی زنبور عسل می باشد ترکیبی از هنر و فرم می باشد. پشت بام ساختمان به همان شیوه نیمکت بلند پارک گوئل ساخته شده و دارای دودکش های سورئال جالب می باشد. طراحی داخلی ساختمان نیز مخلوطی از سبک های اکسپرسیونیست و آرت نوو است.

این خانه با آن همه انحنا و دایره، آنقدر حیرت‌زده‌تان می‌کند که بدون اینکه متوجه شوید، ساعت‌ها در آن می‌مانید. ساعات بازدید ۹ صبح تا ۶ عصر و از مارچ تا اکتبر تا ۸ شب است. البته کازا میلا در تاریکی شب هم رمزآلود و دیدنی است؛ این بنا در خیابان پرُوِنسا و نزدیک ایستگاه متروی دیاگونال است.

 

 


تعداد بازدید : 3967

ارسال نظر

ارسال