ساختمان کربن صفر، نمادی برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد

  • یکشنبه 7 مهر 1398 ساعت 16:14

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: گروهی از معماران اهل فرانسه، در پیش‌بینی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ تابستان پاریس تصمیم گرفتند یکی از ساختمان‌های صنعتی این شهر را به نمادی با طراحی کربن صفر تبدیل کنند.
ساختمان کربن صفر، نمادی برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما  به‌نقل از ایمنا، در رقابتی که بین بسیاری از طراحان و معماران سراسر جهان برای بازسازی ساختمان خرابه‌ای در فرانسه برگزار شد، گروهی از معماران فرانسوی بهترین طرح پیشنهادی را ارائه دادند.

ساختمان جدید که خرابه‌ای به جا مانده از تاریخ گذشته صنعتی شهر سنت دنیز در شمال پاریس است و این روزها به مرکز انجام پروژه‌های مهم کلانشهر پاریس تبدیل شده است، دقیقا در همسایگی مکانی در نظر گرفته شده که برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در نظر گرفته شده است.

معماران در طراحی Odyssee Pleyel، نامی که برای ساختمان جدید درنظر گرفته شده است، در نظر دارند پایداری را برای ساختمان و فضاهای اطراف آن به ارمغان آورند.

ساختمان Odyssee Pleyel که پیش از این the Hall de décuvage Pleyel نام داشت، در فضایی با مساحت ۱۵ هزار فوت مربع و با ارتفاع تقریبا ۷۹ فوت احداث خواهد شد. معماران قرار است از تخریب کامل ساختمان جلوگیری کنند و در عوض با بازسازی آن، این ساختمان را به چشم‌اندازی زیبا برای شهر با میزان کربن صفر تبدیل کنند زیرا در نزدیکی مکانی که برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در نظر گرفته شده است، قرار دارد.

معماران علاوه بر حفظ ساختمان قدیمی قصد دارند یک سازه تماما چوبی، مجهز به سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر نیز احداث کنند تا از خودکفایی انرژی در این ساختمان مطمئن شوند.‌ طراحان در ساختمان جدید علاوه بر استفاده از پنل‌های خورشیدی و سلول‌های فتوولتائیک هیبریدی برای تأمین انرژی مورد نیاز Odyssee Pleyel از سیستم جمع‌آوری آب باران نیز بهره خواهند گرفت تا میزان تقاضای منابع این ساختمان را به حداقل برسانند.

علاوه براین، استفاده از خاک حفاری باقی مانده از ساخت‌ و ساز Grand Paris Express، سیستم حمل و نقل قطار شهری پاریس، برای احداث ساختمان Odyssee Pleyel جز اهداف اصلی سازندگان آن به شمار می‌رود. مهم‌تر از همه این که، در ساختمان کربن صفر سنت دنیز کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های آموزشی مختلفی برای افزایش خلاقیت ساکنان این شهر در جهت ایجاد پایداری در شهر برگزار خواهد شد.


تعداد بازدید : 685

ارسال نظر

ارسال