ساندویچ ساختمان کشتی را به‌ نمایش گذاشت

  • چهارشنبه 21 تیر 1396

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: صدها هزار تخته چوب به شکل یک کشتی در زمین باغ‌های "شینشیجین زین" ژاپن توسط شرکت سانویچ طراحی و درمعرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.
ساندویچ ساختمان کشتی را به‌ نمایش گذاشت

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از تیتر شهر، صدها هزار تخته چوب به شکل یک غرفه در زمین موزه و باغ‌های "شینشیجین زین" ژاپن طراحی شده‌اند که شبیه به کشی می‌باشد.

غرفه "کوهتی" در باغ‌های محوطه معبد "تنشینزان شینشوجی" در شهر فوکویاما، هیروشیما، برای ادای احترام به کارگرانی که جان خود را در دریا و یا در نتیجه حوادث صنعتی ازدست داده‌اند،بنا شده است.

این ساختار معماری توسط "کوهی نووا" و معماران "یوشیتاکا لی و یوایچی کودای" از استودیوی "ساندویچ" طراحی شده است که به منظور ایجاد یک اثر هنری که منظره محیط باغ را ترمیم می کند، ایجاد شده است.

به‌گفته تیم پروژه: "ساختار ویژه کوهتی  از معبد الهام گرفته شده است که ما را به ایجاد یک ساختمان شبیه به کشتی سوق داد. این یک معماری احاطه شده در کوه ها و شناور میان امواج است که با سه عنصر اساسی در جریان است: چوب، سنگ و آب".

این غرفه در قسمت شیب بالای زمین در دو ردیف ستون قرار دارد و فضایی مخفی در زیر سطح مسطح چوبی ایجاد شده است. شکل ظاهری آن مخروطی پوشیده شده از چوب درخت سرو ژاپنی با استفاده از تکنیک سنتی "کوکرا بوکی" که شامل لایه هایی از کاشی های نازک با استفاده از چوب درخت بامبو است.

سقف این ساختمان با 340،000 الوار پوشانده شده و کار گذاری آن توسط یک سقف کار اصیل از شانزدهمین نسل  خانواده کیوتو انجام پذیرفته است. از ویژگی های زیر طاق می‌توان به 250،000 کاشی یک سطح صاف اشاره کرد که از نظر ساختار کیفی یکپارچه در زیر سقف مشاهده می‌شود.

طراحان این بنا اینگونه اظهار دارند که "تجربه ایستادن در زیر چنین فضایی، چشم انداز مضامین برجسته‌ای را به‌همراه دارد که زیر سقف چوبی افزایش می یابد. منظره های قاب شده باعث می‌شود همیشه بازدیدکنندگان تغییر مناظر را تجربه کنند."

منظره ساختمان به‌گونه‌ای درنظر گرفته شده که به نظر می‌رسد ساختمان شناور است و در مسیر رسیدن به ساختمان از سنگ‌های استخراج یافته از اقیانوس و معدن محلی استفاده شده است.  این مسیر‌ها، ساختمان‌ها و باغ‌ها را به یکدیگر متصل می کنند.

یک پیاده روی ساده، بازدیدکننده را به یک ورودی کوچک که در یک انتهای غرفه قرار دارد، راهنمایی می‌کند. این مسیر منتهی به یک فضای تاریک برای آرام کردن ذهن بینندگان می‌شود.

هدف کلی این بنا، ایجاد یک فرم واحد از قسمت بیرونی، داخلی و سرپوشیده است به شیوه‌ای که بازدیدکننده بتواند از مناظر باغ هم استفاده کند.

 کوهی نووا در سال 1975 در "اوزاکا" متولد شد و ساندویچ را در سال 2008 به عنوان یک بستر برای فعالیت های خلاقانه خود تأسیس کرد.


تعداد بازدید : 505

ارسال نظر

ارسال