مروارید سیاه، حاصل نمای آلومینیومی

  • چهارشنبه 3 آبان 1396 ساعت 14:39

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: شاید بتوان گفت یکی از منحصر به فرد ترین متریال در طراحی خانه ها به خصوص خانه های ویلایی، نمای آلومینیومی سیاه است که همچون مروارید سیاه می درخشد. بیشتر قسمت های نمای ساختمان با درختان اطراف پوشیده می شود که علاوه بر ایجاد حریم خصوصی، محیط دلباز و هماهنگ با طبیعت را برای ساکنین فراهم آورده است.
مروارید سیاه، حاصل نمای آلومینیومی

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، شاید بتوان گفت یکی از منحصر به فرد ترین متریال در طراحی خانه ها به خصوص خانه های ویلایی، نمای آلومینیومی سیاه است که همچون مروارید سیاه می‌درخشد.

در استرالیا، یک بلوک مسکونی در لورن، ویکتوریا قرار گرفته که در محاصره درختان پوشیده شده است.

این نمای آلومینیومی سیاه برای خانواده ای با دو فرزند دختر طراحی شده و به گونه ای در نظر گرفته شده تا ساکنین آن بتوانند تمرینات یوگا را بدون مزاحمت در بیرون از فضای خانه انجام دهند و در واقع ارتباط محیط بیرونی و درونی سازه حفظ شده است.




اما نکته قابل توجه درباره طراحی این سازه، آن است که با بررسی ریشه های درختان اطراف، مراقبت های لازم صورت گرفته تا ریشه های درختان در اثر ساخت سازه آسیب ندیده باشند.

بنابراین نام مستعار این سازه، خانه درختی یا tree house است.




بیشتر قسمت های نمای ساختمان با درختان اطراف پوشیده می شود که علاوه بر ایجاد حریم خصوصی، محیط دلباز و هماهنگ با طبیعت را برای ساکنین فراهم آورده است.

معمار این سازه تیم طراحی معماران FMD است که پروژه را در سال ۲۰۰۹ به پایان رساندند.




ارتباط سازه با درختان و عدم آسیب رساندن به محیط در طول جریان ساخت، درس مهمی به ما می دهد. با گسترش روز افزون دانش بشر، میزان بیشتری از محیط زیست توسط وی به نابودی کشیده می شود اما حیات آدمی بسته به محیط پیرامون اوست. بنابراین معماری به عنوان نقطه پیوند تکنولوژی و هنر می تواند بیانگر این درس مهم باشد که بدون آسیب رساندن به محیط اطراف و با ساخت سازه های مطابق با محیط زیست، استفاده از نور و تهویه طبیعی و کاهش مصرف انرژی، قدی در راه احیای طبیعت برداشت.

 


تعداد بازدید : 894

ارسال نظر

ارسال