معماری این ساختمان مدرن و عجیب، چشم جهانیان را به خود خیره کرده است

  • یکشنبه 19 اسفند 1397 ساعت 16:8

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: Elena Britanishskaya و Svetozar Andreev پیشنهاد ساخت یک سازه‌ جدید در جایی که قبلاً پدیده‌ی طبیعی قرار داشته ارائه داده‌اند. پروژه‌ای با نام قلب مالت (The Heart of Malta) درست برای مکانی طراحی شده که زمانی نه چندان دور پنجره لاجوردی (Window Azure) در آنجا قرار گرفته بود. پنجره لاجوردی سال پیش به علت طوفان‌های شدید فرو ریخت. این سازه به اندازه و تقریبا به همان نسبت طراحی شده است.
معماری این ساختمان مدرن و عجیب، چشم جهانیان را به خود خیره کرده است

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، به‌نقل از تهران 24 پنجره لاجوردی طاق طبیعی از سنگ آهک بوده که در ساحل گوتزو (Gozo) مالت قرار داشت. این قوس در طی سالیان طولانی به علت طوفان و فرسایش آب ایجاد شد و در طول قرن نوزدهم با فرو ریختن بخشی از صخره تبدیل به کمانی شد که از میان آن دریای آبی قابل مشاهده بود. در هشت مارس سال ۲۰۱۷، به علت طوفان شدید بخش بزرگی از این کمان آسیب دید و به داخل آب سقوط کرد.

Britanishskaya  و Andreev به افتخار پنجره لاجوردی این پروژه را طراحی کردند. آنها قصد دارند که بخش بیرونی ساختمان را از فلزی بسازند که به مانند آینه چشم انداز اطراف خود را منعکس کند و کاملا هماهنگ با محیط شود. داخل ساختمان نیز فضایی تقریبا ۵۴ هزار مترمربعی دارد و سالن‌های نمایشگاهی در پنج طبقه به صورت مارپیچ طراحی شده‌اند. هر سطح هزار سال از تاریخ مالت را به نمایش خواهد گذاشت. این ساختمان نه تنها یک دستاورد معماری عالی است بلکه یک مکان با ارزش برای درک و قدردانی از فرهنگ جزیره است.


تعداد بازدید : 612

ارسال نظر

ارسال