ممنوعیت نماهای رومی در استان مرکزی به حکم قضایی نیاز دارد

  • شنبه 7 دی 1398 ساعت 10:34

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی گفت: استفاده از نمای ساختمانی به سبک رومی منع قانونی ندارد و برای ممنوعیت کاربری این نما در استان حکم قضایی نیاز است.
ممنوعیت نماهای رومی در استان مرکزی به حکم قضایی نیاز دارد

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از ایرنا، مجید ثاقبی روز چهارشنبه طی گفت‌و‌گویی بیان داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی علاوه بر مباحث فرهنگی به‌دلیل استحکام ناکافی نمای رومی، استفاده از این سبک نماکاری در ساختمان‌های استان جایز نمی‌داند اما، به‌دلیل نبود قانون مشخص برای ممنوعیت کاربری این نماها نیاز است که دستگاه قضایی ورود کند.

وی ادامه داد: درصورتی که مقام قضایی ارشد استان حکم قطعی برای محدودیت و ممناعت از استفاده نمای رومی در سازه‌های ساختمانی استان را صادر کند، سازمان نظام مهندسی استان مرکزی بدون اتلاف وقت نظارت اصولی خود را تشدید کرده و در جلوگیری از استفاده این سبک نما فعال خواهد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی بیان کرد: نمای رومی علاوه بر نداشتن سنخیت و انطباق با هویت ایران و معماری اسلامی به نوعی در کیفیت بنا نیز نقص دارد چرا که برای ارایه و نصب آن بر روی سازه‌ ساختمانی از نوعی چسب استفاده می‌شود که در حوادثی از جمله زلزله تاب‌آوری کافی نداشته و آسیب‌پذیر است.

ثاقبی اظهار داشت: استفاده از نماهای رومی در سازه‌های ساختمانی راهبردی غیراستاندارد است و در بسیاری از استان‌های کشور از جمله قم و قزوین بهره‌گیری از آن ممنوع است و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی نیز طالب ورود دستگاه قضایی و بسترسازی لازم برای ممانعت از استفاده این نوع بنا است.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت و لزوم استحکام و زیبایی ساختمان و بناها، بهبود کیفیت ساخت‌و‌ساز باید به مطالبه و خواست عمومی تبدیل شود.

بیش از پنج هزار و ۵۰۰ مهندس با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی همکاری می‌کنند.


تعداد بازدید : 564

ارسال نظر

ارسال