نمای Porcelain چیست و چه کاربردی دارد؟

  • سه شنبه 24 مرداد 1396

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: در طی این فرآیند میزان مقاومت آن در برابر آب و فرسایش به شدت افزایش می یابد. بنابراین خاصیت ضد لکه و ضد ترک دارد.
نمای Porcelain چیست و چه کاربردی دارد؟

باشگاه در و پنجره و نما: این نما که به دلیل ساختش در چین به سنگ چینی هم معروف است یک ماده ضد آب است که میزان مقاومت آب در برابر آب 3 دهم درصد است که از این نظر نسبت به سرامیک برتری دارد چرا که میزان جذب آب سرامیک 5 دهم درصد است. از این رو برای استفاده در نواحی مرطوب بسیار کاربردی است.

این نما که به دلیل ساختش در چین به سنگ چینی هم معروف است یک ماده ضد آب است که میزان مقاومت آب در برابر آب 3 دهم درصد است که از این نظر نسبت به سرامیک برتری دارد چرا که میزان جذب آب سرامیک 5 دهم درصد است. از این رو برای استفاده در نواحی مرطوب بسیار کاربردی است.

این ماده با تحت فشار قرار دادن سرامیک خام و ادغام آن با کوارتز، فلدسپات و مواد دیگر در محل پرفشار تولید می شود. بعد از آن در دمای بالا پخته می شود.

در طی این فرآیند میزان مقاومت آن در برابر آب و فرسایش به شدت افزایش می یابد. بنابراین خاصیت ضد لکه و ضد ترک دارد.

همچنین سطح زیبا، یکدست و چشم نوازی دارد. ایجاد رنگ در آن با استفاده از پوردهای رنگ سرامیک یا نمک های محلول صورت می گیرد.

اما به هر حال میزان تنوع در این گونه سرامیک ها محدود است. اما طراحان می توانند با ترکیب آن با دیگر مصالح نما ترکیبات شگفت انگیز و در عین حال مقاومی ایجاد کنند. از دیگر تفاوت های این نوع سرامیک با سرامیک های معمولی می توان به مقاومت در برابر لغزش و خش (بسته به نوع نما) اشاره کرد.


تعداد بازدید : 3104

ارسال نظر

ارسال