نمای آجری هم اصیل، هم لاکچری

  • شنبه 11 شهریور 1396 ساعت 14:5

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: بدون شک برای داشتن یک نمای عالی برای ساختمان، آجر تمام چیزی است که نیاز دارید. نیمه پایینی جلوی نمای ساختمان با آجر پوشیده شده است، درحالی‌که در قسمت بالای آن آجر ها با چرخش و فرم خاصی روی یکدیگر سوار شده اند که به عنوان یک تفسیر مدرن از ساخت و ساز معماری تاریخی طراحی شده است. این ترکیب در واقع با الهام از ابر های در حال گردش وبه این منظور ایجاد شده که حس تحرک را در بیننده ایجاد کند.
نمای آجری هم اصیل، هم لاکچری

باشگاه در و پنجره و نما: نمایی شهری واقع در تورنتو با ترکیب چوب و آجر، این زیبایی را دو چندان کرده است. با توجه به ساختار تاریخی این منطقه، معماری این نما آوانگارد و پیشرو است.

این ساختمان که Double Duplex نام دارد، در ناحیه ای واقع شده که متأثر از معماری ویکتوریایی و طراحی های نمای قرن نوزدهم است.

این سازه که متشکل از چهار آپارتمان است برای پاسخگویی به نیاز روز افزون این منطقه به مسکن ساخته شد.

طراح این سازه، Batay-Csorba اظهار داشت:« هستة اصلی شهرنشینی امروزی، مسکن ها و به تعریف دقیق تر آپارتمان ها هستنند. از این منظر با تغییر روحیة غالب در این بناها می توان در هستة شهر تغییر ایجاد کرد.

در هنگام طراحی این پروژه، بسیار از جزئیات از معماری Bay-and-Gable مورد توجه قرار گرفت و به دنبال تغییر و تفسیر عناصر خاصی بود. معماران گفتند: ساختمان های دوبلکس به زمینه های موجود و زیبایی هنر و هنری محلی خود با ایجاد روابط متقابل از طریق توده و هندسه، همراه با بافت و جزئی‌نگری خاصی توجه می کند.

خانه دارای پنجره های بزرگ جلو، بالکن جلو، سقف های شیبدار و خطوط عمودی است.

نیمه پایینی جلوی نمای ساختمان با آجر پوشیده شده است، درحالی‌که در قسمت بالای آن آجرها با چرخش و فرم خاصی روی یکدیگر سوار شده اند که به عنوان یک تفسیر مدرن از ساخت و ساز معماری تاریخی طراحی شده است. این ترکیب در واقع با الهام از ابرهای در حال گردش وبه این منظور ایجاد شده که حس تحرک را در بیننده ایجاد کند. همچنین این نحوه قرارگیری باعث تعدیل زاویة تابش خورشید به داخل شده و میزان نور ورودی را کنترل می کند.

حفاظت ازحریم خصوصی در عین بهره‌وری از نور طبیعی، یکی دیگر از فواید استفاده از نمای آجر به این سبک در نمای ساختمان است.





تعداد بازدید : 4708

ارسال نظر

ارسال