نمای استرچ متال چیست؟

  • دوشنبه 12 خرداد 1399 ساعت 15:38

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: نمای استرچ متال از ترکیب پانل‌هایی از جنس استیل، برنج، آلومینیوم، آهن و مس تشکیل می‌شود که در طول پروسه تولید در ابعاد موردنظر برش داده می‌شود و تحت کشش قرار می‌گیرد.
نمای استرچ متال چیست؟

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از اخبار ساختمان، اکسپندد متال یا استرچ متال به صفحات فلزی (آهن-آلومینیوم-استیل و…) است که ضمن طی نمودن فرآیند تولید، با روش ویژه‌ای تحت برش و سپس کشش قرار می‌گیرند. شبکه‌های طوری کششی برخلاف انواع توری سیمی مفتولی که به هم بافته می‌شوند، یکپارچه بوده و از استحکام بسیار زیادی برخوردار هستند.

نتیجه تصویری برای استرچ متال

این نوع توری‌ها با ضخامت 2/0 تا 6 میلیمتر با طول آزاد و چشمه‌هایی با اندازه 6*4 میلیمتر تا 75*200 میلیمتر قابل تولید است. نوع ورق مصرفی می‌تواند آهن، آلومینیوم، برنج، مس و استیل باشد پانل‌های استرچ متال با ضخامت‌های مختلف در رنگ‌های سفارشی و با قطر چشمه‌های متنوع به‌صورت آماده برای نصب به کارگاه‌های ساختمانی ارسال می‌شود.

کاربردها:

الف) پوسته‌ی دوم نما: نمای اکسپندد متال به‌عنوان پوسته دوم نما می‌تواند برروی نمای شیشه‌ای کرتین‌وال به‌عنوان کنترل‌کننده تابش و منحرف‌کننده اشعه‌های مستقیم خورشید مورد استفاده قرار گیرد.

ب) فعال‌کننده‌ی نمای شب: با وجود تنوع بالا در چشمه‌های تولیدی اکسپندد متال با نورپردازی مناسب پشت پانل‌های نصب شده نمای شب ساختمان از جذابیتی بالا برخوردار خواهد بود.

ج) خاصیت محافظتی: با توجه به امکان تولید پانل‌های استرچ متال در ضخامت‌های بالا می توان ضمن بهره‌برداری از چشم‌اندازهای متنوع آن مزیت‌های محافظتی نمای ساختمان را ارتقا داد.

ه) سقف کاذب: با روش‌های نصب ساده و مرقون‌به‌صرفه روی سیستم اکسپوز یا شبکه‌های از قبل پیش‌بینی‌شده به آسانی نصب شده و در صورت لزوم باز کردن مجدد آن میسر است. از این رو ضمن افزایش ظاهری بسیار زیبا و چشم‌انداز، با کمترین آسیب قابلیت دسترسی به سیستم‌های خدماتی و تأسیساتی مخفی در پشت این سقف‌ها ایجاد می‌شود. انعطاف‌پذیری سیستم شبکه‌های استرچ متال هماهنگی آن را با خدمات دیگر از قبیل تأسیسات آتشنشانی و نورپردازی سقفی نیز امکان‌پذیر ساخته است.

ضریب کشش:

 

مزایای نمای اکسپندد متال

الف) چشم‌اندازهای متنوع: پانل‌های اکسپندد متال با داشتن چشمه‌های سه‌بعدی و تنوع بالای نوع چشمه‌ها گستره‌ی وسیعی از چشم‌اندازهای خلاقانه را در اختیار معماران و سازندگان قرار می‌دهد.

ب) قیمت تمام شده‌ی بسیار مناسب:  با توجه به این که این نوع نما پیش‌تر وارداتی بوده است و درحال‌حاضر در داخل کشور تولید می‌شود قیمت آن به‌طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

ج) نمای سه‌بعدی: نمای اکسپندد متال بدون شک تنها متریالی است که از همان ابتدا کیفیت سه‌بعدی بودن نما را تأمین می‌نماید و تنوع بالایی از منظر را به نمای ساختمان می‌بخشد.

د) تنوع در طرح و رنگ

نمای استرچ متال و برش لیزر

نمای بیرونی یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی ساختمان است که این روزها توجه ویژه به آن معطوف می‌شود. این بخش از طراحی روحیات، علاقمندی‌ها و سلیقه‌ی معمار و صاحب خانه را به نمایش می‌گذارد و تأثیر بسزایی در زیباسازی فضای شهری دارد.

نکته بسیار مهمی که در نماکاری یک بنا باید مد نظر قرار گیرد هماهنگی آن با سایر نماهای موجود در سطح شهر است زیرا در غیر اینصورت همگونی جلوه شهری از بین رفته و خدشه دار می‌شود. طراحی و اجرای نمای ساختمان با استفاده از مصالح مختلف صورت می‌گیرد که هر کدام زیبایی خاص خود را داشته و جلوه‌ای متفاوت به ساختمان می‌بخشند.

یکی از مدرن ترین نماهایی که در حال حاضر برای بناهای مختلف مسکونی، تجاری، تفریحی و … در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد نمای استرچ متال است. طراحی این نما با سایر مدل‌ها کمی متفاوت است اما در عین سادگی زیبایی و جذابیت را به نمایش می‌گذارد. امکان استفاده از نورپردازی در اجرای آن از ویژگی‌های بارز این نما است که آن را به اثری باشکوه و دوست‌داشتنی در شب تبدیل می‌کند.

این نما شامل یکسری پانل از جنس استیل، آلومینیوم، آهن، برنج و مس است که در طی پروسه تولید برش داده شده و تحت کشش قرار می‌گیرند. پنل‌های استرچ متال قابل تولید در ضخامت و رنگ‌های متنوع هستند و قطر چشمه‌های این پانل‌ها با توجه به نوع کاربرد آنها متغیر است. همچنین آن‌ها از استحکام بالایی برخوردار بوده و در صنعت ساختمان‌سازی و معماری مورد توجه طراحان و معماران قرار می‌گیرند.

مزایای استرچ متال

  • پانل‌های استرچ متال از تنوع بالای طرح و رنگ برخوردار هستند و طبق سلیقه می‌توان آن‌ها را انتخاب نمود.
  • به‌دلیل دارا بودن چشمه‌های سه بعدی، این نما طراحی خلاقانه با زیبایی فوق‌العاده خاص را به نمایش می‌گذارد.
  • پانل‌هایی که در اجرای این نما به‌کار می‌روند تولید داخل هستند، در نتیجه قیمت آن‌ها مناسب‌تر از نمونه‌های وارداتی است.
  • این پانل‌ها حالتی سه‌بعدی به نما می‌بخشند و با تنوع بالای خود چشم هر بیننده را خیره می‌کنند.

 

نکات مهم قبل از اجرای نمای استرچ متال

  • آماده‌سازی طرح معماری برای سطوح مورد نظر
  • تعین مدل استرچ متال با توجه به طول و عرض چشمه و پهنای پایه
  • مشخص نمودن ضخامت و ابعاد پانل‌های موردنیاز طبق استاندارد
  • انتخاب پوشش برای پانل‌ها
  • انتخاب نوع متریال از جمله آلومینیوم، آهن، استیل و…
  • انتخاب رنگ مورد نظر

کاربرد پانل‌های استرچ متال

  • صفحات استرچ متال را می‌توان با ضخامت بالا تولید و علاوه‌بر ایجاد نمایی زیبا و چشمگیر به‌عنوان محافظت‌کننده‌ی نمای ساختمان استفاده نمود.
  • با انجام نورپردازی در پشت پانل‌ها نمایی ایجاد می‌شود که در شب درخشش چشمگیری دارد. با انجام این کار از نمای استرچ متال می‌توان به‌عنوان نمای شب نیز استفاده کرد.
  • از پانل‌های استرچ متال می‌توان به‌عنوان محافظی بر روی نمای کرتین‌وال شیشه‌ای به منظور کنترل اشعه‌های خورشید استفاده کرد.

 


تعداد بازدید : 2356

ارسال نظر

ارسال