شهردار منطقه 15، کاندیدای چهره سال 97 خبر داد:

نمای ساختمان‌های بزرگ پیکر رایگان طراحی می‌شود

  • دوشنبه 29 بهمن 1397 ساعت 11:55

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: شهردار منطقه 15 تهران با بیان اینکه قطعاً موضوع نما در محلات بافت فرسوده اهمیت ویژه‌ای دارد گفت: از 20 محله منطقه 15 حدود 8 محله دارای بافت فرسوده هستند که در آن‌ها پروانه‌هایی که صادر می‌شود به صورت ویژه به نماها توجه شده و در کمیته نما بررسی می‌شوند.
نمای ساختمان‌های بزرگ پیکر رایگان طراحی می‌شود

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، به نقل از صما، وحیدرضا محمدی، کاندیدای چهره سال 97 با بیان مطلب فوق گفت: به صورت خاص و ویژه پلاک‌هایی که تعداد تجمیع بیشتر و نمای بزرگ‌تری را داشته باشند به‌صورت رایگان توسط سازمان نوسازی و شهرداری تهران طراحی می‌شوند.

وی گفت: یعنی پلاک‌های تجمیعی که تعداد قابل توجهی باشند همه طراحی‌های نمای آن‌ها توسط شهرداری تهران انجام می‌شود تا با نمای فاخری که این ساختمان‌ها دارند، بتوانیم هم نما و هویتی متناسب با نوسازی بافت فرسوده داشته باشیم و هم ساختمان‌های کیفی‌تری ایجاد کنیم.

شهردار منطقه 15 افزود: قطعا این ساختمان‌هایی که تجمیع می‌شوند و پلاک‌های بزرگی دارند می‌توانند الگویی برای ساختمان‌ها باشند. کمااینکه قبلاً هم در این منطقه ساختمان‌هایی که با نمای خیلی خوب و فاخر ساخته شده‌اند، اکنون خودشان الگو شده‌اند مانند محله افسریه و مسعودیه که با توجه به تشکیل کمیته نما انجام شدند و سایر ساختمان‌ها به عنوان الگو از آن‌ها استفاده می‌کنند.

وی بابیان اینکه بعد از اینکه عوارض پرداخت شد، کمیته نما ورود می‌یابد که بحث استفاده از مصالح استاندارد و رعایت مقررات ملی ساختمان از اصول اولیه آن است. گفت: استفاده کمتر از شیشه در نما یکی دیگر از الزامات است و در نهایت حتماً مصالح برای داشتن ماندگاری و پویایی خوب باید با دوام و دارای کیفیت بالا باشند.

شهردار منطقه 15 گفت: در بحث نما حتماً به ساختمان‌های مجاور باید توجه شود. در هر معبری، ساختمان‌های دیگر هم تا حدی مجبور به تبعیت از ساختمان‌هایی هستند که قبلا ساخته شده و شکل گرفته است. به همین دلیل با توجه به اینکه قسمتی از پلاک‌ها و پارسل‌های شهر تهران ساخته شده، در معابر متفاوتند اما کلیات نما یکسان است و همه مالکان مکلف و موظف به رعایت آن‌ها هستند.

وی در نهایت گفت: منتها در بحث مصالح، نوع مصالح و رنگ مصالح که تأکید به استفاده از رنگ‌های شاد شده است، در معابر با توجه به ساختمان‌هایی که قبلاً پروانه صادر شده و ساختمان‌های احداث شده و حقوق مکتسبه ایجاد شده‌اند، حتماً انتخاب نمای آن ساختمان‌ها متأثر از نماهای اجرا شده در آن محورهاست.


تعداد بازدید : 421

ارسال نظر

ارسال