هوشمندترین ساختمان‌های جهان

  • یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 ساعت 15:1

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: ساختمان‌های هوشمند بسیاری در جهان وجود دارند که در این خبر، نماوین سه مورد از آنها را معرفی خواهد کرد.
هوشمندترین ساختمان‌های جهان

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، به‌نقل از خانه دات کام، سه مورد از ساختمان‌های هوشمند در جهان عبارتند از:

ساختمان بلومبرگ با نام Edge در Deloitte،Amsterdam

ماهیت این ساختمان، برخورداری از تکنولوژی ساختمان هوشمند است، چیزی که نیروی کار مدرن و دیجیتال به آن نیاز دارد. در این ساختمان میز کار و فضای پارکینگ مشخص برای کارکنان وجود ندارد. بجای آن یک صفحه‌‌‌ی پلاک‌ فرمی وجود دارد که بر اساس آن کارکنان هر زمانی که می‌رسند یک فضای پارکینگ و میز به آنها اختصاص داده می‌شود. این پلاک که به پروفایل و تقویم کارکنان وصل است، نوع وظیفه و کار آنها را مشخص می‌کند و هر یک از کارکنان موظف هستند که به کار مشخص شده توسط این پلاک بپردازند.


برج Capital Tower در سنگاپور

این برج، جزو اولین ساختمان‌های هوشمند به‌شمار می‌آید. این سیستم دارای یک سیستم مدیریت ساختمان هوشمند کاملا یکپارچه است (IBMS)، که هدف آن اطلاع از وضعیت کارکنانش در هر لحظه است. از ویژگی‌های هوشمند دیگر این ساختمان می‌توان به سرعت بالای آسانسور به همراه پخش اخبار زنده و وضعیت به روز بازار سهام و پیشرفته‌ترین سیستم پارک ماشین در آن اشاره کرد.


ساختمان هوشمند Crystal لندن

این ساختمان 100% الکتریکی (برقی) است. پانل‌های خورشیدی سقف، حدود 20% از این برق را تولید می‌کنند. این ساختمان به‌صورت گسترده‌ای برروی انرژی مصرفی خود نظارت دارد و در نتیجه انتشار کربن آن 70% پایین‌تر از ساختمان‌های اداری دیگر در انگلستان است. در داخل دیواری پوشیده شده از گیاهان سبز از مهمانان استقبال می‌کند. این ساختمان بسیاری از آب‌های خود را بازیافت می‌کند و از انرژی خورشیدی برای گرم کردن آب استفاده می‌کند.

 


تعداد بازدید : 2151

ارسال نظر

ارسال