چهاردهمین اجلاس سازندگان و طراحان برای پنجمین سال در "منطقه یک" تهران برگزار می‌شود

رونمایی از طرح ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی و کمپین ملی اصلاح و تسریع فرایند صدور مجوزهای ساختمانی

  • سه شنبه 2 آبان 1402 ساعت 10:58

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: چهاردهمین اجلاس سازندگان و طراحان برای پنجمین‌بار در تاریخ ۱۰ و ۱۱ آبان‌ماه در مرکز همایش‌های صدا و سیمای تهران، با حضور سازندگان برتر و مدیران شهری و مسئولان دولتی ذیربط در امر ساخت‌و‌ساز برگزار می‌شود.
چهاردهمین اجلاس سازندگان و طراحان برای پنجمین سال در "منطقه یک" تهران برگزار می‌شود

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، چهاردهمین اجلاس سازندگان و طراحان برای پنجمین‌بار در تهران با هدف همفکری بین بخش خصوصی و دولتی برای حل بحران مسکن با همت مجتمع رسانه‌ای ساختمان صما برگزار می‌‌گردد. محوریت این اجلاس ”نقش‌آفرینی سازندگان مناطق یک و برخوردار تهران در نهضت ملی مسکن برای آحاد جامعه” است و سازندگان برخوردار از سراسر کشور در آن شرکت می‌کنند.

در این اجلاس که ۱۰ و ۱۱ آبان‌ماه در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود مدیران شهری، اعضای شورای شهر تهران، مسئولان دولتی ذی‌ربط از کمیسیون عمران مجلس، وزارت راه و شهرسازی و سازندگان برخوردار کشور و سازندگان منطقه یک تهران حضور داشتند. پیشتر جمعی از سازندگان برخوردار طی نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور، محمد مخبر اعلام کردند درصورتی‌که پروانه ساختمانی و حقوق دولتی و تسریع صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداری براساس قانون در مدت یک هفته و تخفیف ۹۰ درصدی عوارض ساخت‌و‌ساز به آنان تعلق بگیرند بدون نیاز به اخذ تسهیلات بانکی و واگذاری زمین، ساخت صد هزار واحد مسکونی در سراسر ایران را تقبل می‌کنند. این سازندگان در این نامه به ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی توسط هریک از آنان اشاره کرده‌اند. این طرح در چهاردهمین اجلاس سازندگان و طراحان رونمایی می‌شود.

همچنین کمپین ملی اصلاح و تسریع فرایند صدور مجوزهای ساختمانی با هدف تسریع و تسهیل فرایندهای اداری مرتبط با صدور مجوز ساختمانی ازجمله پروانه، عدم خلاف و پایان کار بهره‌برداری و صدور سند تک‌برگ در روز اول پنجمین اجلاس سازندگان و طراحان منطقه یک تهران رونمایی می‌شود.

هدف از این کمپین تسریع فرایند ساخت‌و‌ساز و حمایت از سازندگان و مصرف‌کنندگان مسکن است. این کمپین ابتدا شهریورماه گذشته در مشهد رونمایی شد که بیش از هزار سازنده آن را امضا کرده‌اند، هدف این کمپین جمع‌آوری ۵ هزار امضا از سازندگان سراسر کشور است تا به مجلس شورای اسلامی برای درخواست تغییر قوانین تحویل داده شود. در تهران نیز حداقل ۷۰۰ سازنده در چهاردهمین اجلاس سازندگان و طراحان شرکت می‌کنند. امیدواریم این کمپین با استقبال سازندگان به زودی تحویل مجلس شود. لذا از سازندگان تهرانی دعوت می‌کنیم ما را در انجام این مهم یاری رسانند و با حضور در این اجلاس این کمپین را امضا کنند.

صنعت ساختمان با بروکراسی پیچیده، نظام اداری کُند و فقدان امکانات به‌روز، همچنان به پیش می‌رود. برای همین، نیاز به تغییرات اساسی در این زمینه آشکار است.

همچنین در این اجلاس طرح ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی توسط سازندگان برخوردار تهران رونمایی می‌شود.

 

برنامه‌های زیر برای چهاردهمین اجلاس سازندگان و طراحان درنظر گرفته شده است:

  • پنل رونمایی از طرح ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی (جزئیات طرح، مشارکت‌ها و نقش سازندگان) با حضور بیش از ۵۰۰ سازنده مناطق برخوردار کشور
  • پنل‌های ارائه مصادیق ارزش‌افزوده در پروژه‌های منطقه یک و مناطق برخوردار کشور
  • کارگاه‌های آموزشی
  • نمایشگاه تقاطع– پروژه‌های شاخص منطقه یک
  • نمایشگاهی با معرفی برند‌ها، متریال‌ها و پروژه‌های شاخص منطقه یک
  • سخنرانی‌هایی پیرامون نقش معماران در شکل‌دهی به فردای معماری
  • بررسی جایگاه و تأثیرات معماری در شکل‌دهی به فضاهای مسکونی و شهری
  • پنل تعریف برند در صنعت ساخت‌و‌ساز؛ چگونگی شکل‌گیری و ارتقای یک برند قوی

 

 


تعداد بازدید : 572

ارسال نظر

ارسال