جزئیات طرح جامع خیابان ولیعصر؛

کاهش ارتفاع ساخت در بلندترین خیابان خاورمیانه

  • یکشنبه 19 بهمن 1399 ساعت 15:31

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: طرح جامع خیابان ولیعصر به زودی به کمیسیون ماده 5 می رود بر اساس این طرح محدودیت هایی برای ساخت و ساز در این خیابان پیش بینی شده است . کاهش ارتفاع ساخت در بلندترین خیابان خاورمیانه
کاهش ارتفاع ساخت در بلندترین خیابان خاورمیانه

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از جمسا، علی اعطا ،سخنگوی شورای شهر تهران در نشستی خبری درخصوص طرح جامع خیابان ولیعصر و اختلاف نظرهایی که در رابطه با محدودیت های ارتفاعی وجود داشت توضیح داد :‌این نگرانی وجود دارد که با طرح چنین موضوعاتی دوباره درخواست پرونده افزایش پیدا کند .همان طور که در زمینه برج باغ این گونه شد و تا زمانی که برج باغ لغو شود تعداد زیادی درخواست به مناطق آمد و درآمد مناطق در این حوزه افزایش پیدا کرد . درخصوص خیابان ولیعصر هم چنین نگرانی داریم .

او با اشاره به این که چنارهای ولیعصر منحصر به فرد است گفت :‌یکی از بخش های مورد توجه ما تعیین ارتفاع ساختمان ها است ،قنات هایی که در این بخش تبدیل به فاضلاب شده و بسیاری از این قنات ها نیز مسدود شده است ،یکی دیگر از موضوعات مورد توجه پارکینگ ساختمان ها است که درمپ آن درخت وجود داشته باشد و می تواند چنین موضوعی به درختان این راسته آسیب برساند .

شهرداری تهران طرح تفصیلی خیابان ولیعصر را با یک نگاه حفاظتی نسبت به این خیابان که ارزش‌های میراثی، فرهنگی و تاریخی دارد، در دست تهیه دارد.

وی ادامه داد: دیروز جلسه ای در معاونت شهرسازی شهرداری تشکیل شد که من هم به نمایندگی از دوستان شورای شهر در این جلسه حضور داشتم. خوشبختانه این طرح در مراحل پایانی آماده سازی برای ارسال به کمیسیون ماده ۵ جهت تصویب قرار دارد.

اعطا خاطرنشان کرد: در این طرح این خیابان به ۳ بخش کلی تقسیم شده است که یک بخش ولیعصر تاریخی است که در واقع از میدان راه آهن تا خیابان انقلاب هسته تاریخی تهران را دربر می گیرد.


تعداد بازدید : 674

ارسال نظر

ارسال