مصاحبه اختصاصی مجله در و پنجره و نما با مهندس پورسلطانی مدیرعامل شرکت عایق صدفی

  • پنجشنبه 1 بهمن 1394

اخبار => مصاحبه

مصاحبه اختصاصی مجله در و پنجره و نما با مهندس پورسلطانی مدیرعامل شرکت عایق صدفی

دو ماهنامة در و پنجره و نما طی گفت‌و‌گویی با جناب آقای مهندس پورسلطانی، مدیرعامل محترم شرکت عایق صدفی، جویای نظرات ایشان درمورد فعالیت‌ها و تولیدات جدید شرکت شدیم که دیدگاه‌های ایشان را در ذیل می‌خوانیم:

1- لطفاً شرکت عایق صدفی و انواع فعالیت‌ها و محصولات آن را توضیح دهید.

شرکت پنجره عایق صدفی در سال 1382 با هدف تولید پروفیل‌های درب، پنجره upvc تأسیس گردید با توجه به جدید بودن پنجره‌های دوجداره upvc و ارزان بودن سوخت و نبود فرهنگ مصرف این نوع پنجره‌ها؛ شرکت تصمیم به مونتاژ این پنجره‌ها با استفاده از پروفیل‌های وارداتی گرفت. پس از بررسی پروفیل‌هایی از کشور آلمان و ترکیه با توجه به کیفیت و قیمت مناسب آنها انتخاب شدند و در همین زمینه اقدام به عقد قرارداد با کمپانی فیرات ترکیه (وین‌هاوس) نمود که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پروفیل و متعلقات آن در کشور ترکیه می‌باشد. ماشین‌آلات مونتاژ پنجره این شرکت از شرکت الوماتک آلمان و ماشین‌آلات خط تولید شیشه دوجداره ازشرکت CMS ترکیه خریداری شد. در سال 1385 اقدام به ثبت اختراع پروفیل‌های جدید ترکیبی آلومینیوم و upvc با برند Alupwin نمود که در نوع خود با توجه به مزایا و محدودیت‌های پنجره‌های دوجداره آلومینیوم و upvc این نوع پروفیل مزیت هردو جنس را در کنار هم برای مشتریان و مصرف‌کنندگان فراهم نمود.

در سال 1388 با توجه به بررسی بازار پروفیل‌های تولیدشده داخلی جهت تأمین گسکت‌های سرخود در پروفیل، ماشین‌آلات اکسترود گسکت‌های TPE را وارد نمود و در مدت بسیار کمی توانست گسکت موردنیاز اکثر تولیدکنندگان پروفیل کشور را تأمین نماید.

همچنین فعالیت و بازاریابی برای فروش پروفیل‌های وارداتی شرکت وین‌هاوس و جذب چندین کارگاه با این نوع پروفیل در کشور صورت می‌گیرد.

2- شما به‌عنوان مخترع پروفیل‌های ترکیبی آلومینیوم و pvc این ایده را از کجا گرفتید؟ پروفیل‌های ترکیبی چقدر در کشور جای خود را باز کرده است؟ درخارج از ایران چطور؟

پروفیل‌های ترکیبی چوب و آلومینیوم و یا آلومینیوم ترمال‌بریک با چوب که می‌توان گفت در کشور ایتالیا تنوع بسیار زیادی دارد وجود دارند اما با توجه به گران بودن چوب و نگهداری چوب از نظر طبیعی‌بودن و حتی نوع چوب مصرفی، ایده ترکیب آلومینیوم با UPVC که به نظر مناسب و اقتصادی‌تر می‌رسید به ذهن ما خطور کرد. با طراحی قالب‌های آلومینیوم و UPVC و ساخت ماشین‌آلات ترکیب این محصولات توانستیم این طرح را ثبت و اجرا و به تولید انبوه برسانیم.

درسال 1385 (زمان ثبت اختراع) چون پنجره‌های UPVC در نوع خود جدید بود اما با گذشت عمر مصرف پنجره‌های UPVC با توجه به تنوع رنگ آلومینیوم (پودری، آنادایز و دکورال) عدم نیاز به گالوانیزه، ایستایی عالی پروفیل آلومینیوم در پنجره‌های با ارتفاع بلند و استفاده از یراق‌آلات پنجره‌های UPVC (قیمت مناسب نسبت به یراق‌آلات آلومینیوم) مزیت‌های خوبی برای مصرف‌کنندگان را فراهم نمود که درحال‌حاضر چندین کارگاه مونتاژ به‌عنوان نمایندة رسمی مونتاژ در شهرهای مختلف کشور با این پروفیل، پنجره‌های کامپوزیت تولید می‌نمایند.

در دو سال اخیر با شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی ساختمان کشور عربی حاشیة خلیج‌فارس، افغانستان و عراق درحال‌حاضر صادرات این محصول به‌صورت پنجره، پروفیل به این کشورها انجام می‌پذیرد.

3- پروفیل‌های ترکیبی چوب و آلومینیوم چه بازاری دارند؟

پروفیل در ترکیبی چوب و آلومینیوم با توجه به محدودیت در ابزار مونتاژ، فقط توسط چند شرکت در ایران انجام می‌گیرد و چندان عمومی نشده است.

4- به‌تازگی به تولید گسکت می‌پردازید لطفاً درخصوص این محصول و انواع مختلفی که در بازار وجود دارند؟ چه تعداد تولیدکننده این محصول در داخل کشور وجود دارند؟ علت ورود شما به این بازار چه بوده است؟ لطفاً درخصوص تفاوت EPDM و TPV و انواع دیگر موجود در بازار و خواص آن‌ها توضیح دهید.

گسکت‌های مصرفی درب پنجره‌های دوجداره UPVC و آلومینیوم که از انواع PVC و EPDM و TPE هستند در کشور تولید می‌گردد. تعداد تولیدکنندگان گسکت‌های PVC با قیمت و کیفیت‌های مختلف در کشور زیاد است.

اما دررابطه با گسکت TPS که این شرکت درحال‌حاضر تولید می‌نماید گسکت TPS از پلیمرهای بهتری بوده و مزیت لاستیک و پلاستیک‌ها را در این نوع پلیمر به‌همراه داشته است

با توجه به کیفیت خوب الاستیکی این پلیمرها و قیمت رقابتی، تنوع رنگ و مهمتر از همه چگالی پایین، این مواد جایگزین مناسبی برای محصول‌های مشابه می‌باشد.

5- گسکت‌های سرخود در پروفیل‌ها به‌صرفه هستند یا خیر؟ هم درمورد قیمت، زمان تولید و کارآرایی توضیح فرمایید.

با توجه به قیمت مناسب این گسکت‌ها و حذف نیروی انسانی برای جایگزینی برروی پروفیل‌ها و سرعت کار، این نوع گسکت‌ها کاملاً به‌صرفه هستند. از نظر قیمتی حدود 30% ارزان‌تر از محصولات مشابه می‌باشد کلاً با حذف فرآیند جازدن لاستیک در کارگاه‌های مونتاژ قطعاً مقرون به‌صرفه خواهد بود و قابلیت ارتجاعی بالای این نوع گسکت در درازمدت آب‌بندی و هوابندی خوبی را برای پنجره‌های UPVC ایجاد می‌نماید.

می‌بایستی با توجه به هر نوع پروفیل، ابعاد و ضخامت‌های مناسب گسکت برای آن پروفیل تولید گردد و چنانچه ماشین‌آلات مونتاژ، تنظیم‌های لازم از نظر تیغه و قالب‌های مناسب را داشته باشند، گسکت‌های TPE از نظر اقتصادی و کیفیت، محصول مناسبی برای این پنجره‌ها را خواهد بود.

6- در پایان اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید.

در پایان امیدواریم همکاران محترم با رعایت اصول کیفی و فنی از نظر پروفیل، مونتاژ و نصب، بتوانند در ارتقاء مصرف پنجره‌های دوجداره قدمی میسر بردارند.

 


تعداد بازدید : 964

ارسال نظر

ارسال