مصاحبه اختصاصی دو‌ماهنامه در و پنجره و نما با مهندس علمی، مدیرعامل شرکت رنگین پروفیل کویر

  • پنجشنبه 1 بهمن 1394

اخبار => مصاحبه

مصاحبه اختصاصی دو‌ماهنامه در و پنجره و نما با مهندس علمی، مدیرعامل شرکت رنگین پروفیل کویر


 
مجموعة رنگین پروفیل کویر، با آگاهی به استفادة روز‌افزون آلومینیوم در صنعت ساختمان و با ارتباط پیوسته با مراکز صنعتی و علمی و انجام آزمایش‌های گوناگون در 18 سال گذشته و نیز اجرای بیش از 3 هزار پروژه در ایران و کشورهای همسایه، موفق به طراحی و تولید بیش از ده‌ها تیپ درب و پنجره و نمای آلومینیومی و شیشه‌ای با کیفیت بسیار بالا گردیده است. این شرکت با دارابودن گواهینامه‌هایISO9001-2008  و ISO10002 از شرکت TUV همچنین موفق به اخذ گواهینامة فنی از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن و همچنین تأییدیه سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور شده است. این شرکت با توجه به مرغوبیت پروفیل‌های مصرفی، رنگ‌ها و یراق‌آلات ایتالیایی و با علم به کیفیت بالای آنها، تمامی سیستم‌های خود را ضمانت و گارانتی نیز می‌نماید.
 
دوماهنامه در و پنجره و نما طی گفت‌و‌گویی با مهندس علمی، مدیرعامل شرکت رنگین پروفیل کویر، جویای نظرات ایشان درخصوص فعالیت این شرکت شده که در ادامه می‌خوانیم:
 
1.      لطفاً درخصوص شرکت رنگین پروفیل کویر و سوابق آن توضیح دهید
شرکت رنگین پروفیل کویر (سهامی خاص) با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سال 1374 و با هدف تولید در و پنجره‌های دوجدارة فلزی تأسیس گردید.
برای شروع تولید سیستم‌های دامپا (سقف‌های کاذب) در دستورکار قرار گرفت و نهایتاً در سال 1377 تولیدات در و پنجره‌های نوین آلومینیومی با بهره‌گیری از تجهیزات و ماشین‌آلات روز دنیا آغاز گردید.
اعتقاد راسخ کیفی صاحبان سرمایه از یک‌سو و اعتقاد به لزوم ارتقاء کیفی در این صنعت با توجه به اقتضای روز بازار ساخت‌و‌ساز کشور از سوی دیگر، همچنین بهره‌گیری و حمایت از مهندسین متخصص و مجرب موجب طراحی انواع سیستم‌های در و پنجره‌های آلومینیومی ترمال‌بریک و نرمال مدرن با کیفیت برتر نسبت به انتظار روز بازار گردید.
2.      شرکت رنگین پروفیل کویر از چه زمانی در زمینة نمایندگی شرکت‌های معروف اروپایی فعالیت می‌نماید ؟ لطفاً این برندها را معرفی نمایید.
از ابتدا کلیة یراق‌آلات و سایر ملزومات مانند نوار‌های لاستیکی و مویی مصرفی در سیستم‌های در و پنجرة شرکت کویر با استفاده از محصولات معتبرترین شرکت‌های ایتالیایی بوده است.
به‌علاوه همکاری نزدیک با شرکت‌های معتبر بین‌المللی به‌صورت نمایندگی انحصاری نیز از سیاست‌های کلی این شرکت بوده و می‌باشد که هم‌اکنون نیز این همکاری‌ها به‌صورت نمایندگی انحصاری با شرکت‌های ایتالیایی Gastaldello System,FARAONE وDFM  درحال انجام می‌باشد.
3.      کدامیک از پروژه‌های خود را به عنوان رزومة کاری معرفی می‌کنید و به آن افتخار می‌کنید؟
حضور در بیش از 3000 پروژة ساختمانی اعم از مسکونی،  تجاری، اداری و بیمارستانی و همکاری با ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی همچون فرهنگستان‌های هنر و علوم، وزارتخانه‌هایی مانند امور خارجه، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، نفت و ... بانک‌های ملی، ملت، رفاه، تجارت و ...
همچنین همکاری با معماران سرشناس و ریزبینی مانند: محمدرضا نیکبخت، فرامرز شریفی، کمال‌الدین ایمانی، مرحوم بهروز احمدی، سهراب رفعت، بیژن شافعی، مجید مجیدی، بهرام شکوهیان، محمدرضا تغابنی، فرزاد دلیری، مهدی خرمی روز و .... از افتخارات این شرکت می‌باشد.
4.      لطفاً تیم طراحی و  نحوة کار تیمی مربوط به طراحی را معرفی فرمایید. اولین مسأله‌ای که درمورد طراحی نما به آن توجه می‌کنید چیست ؟
اولین مسئله‌ای که در پروسة طراحی فنی نما در شرکت کویر مورد توجه قرار می‌گیرد، پایبندی به طرح اولیة معماری همراه با توجه به عملکرد طرح ارائه‌شده از لحاظ کیفی می‌باشد.
نگاه ما به نمای ساختمان محدود به شکل و فرم ظاهری نبوده و عملکرد نمای ساختمان به‌عنوان عنصر جداکننده و ارتباط‌دهندة فضاهای داخلی ساختمان به محیط بیرون نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. در این راستا انتخاب سیستم سازگار با نیازهای طراحی اعم از ظاهر و فرم نهایی، عملکرد سازه‌ای و عملکرد حرارتی که تضمین‌کنندة شرایط آسایش در داخل ساختمان اعم از نور، صدا و.. باشد از مهمترین مراحل طراحی بوده که توسط مهندسین متخصص نمای ساختمان و در قالب مشورت تیمی صورت می‌پذیرد. پس از آن مراحل طراحی در قالب ارائه مدول‌بندی و تقسیم‌بندی بهینه، آنالیزهای استاتیکی و حرارتی و ارائه دتایل‌های اجرایی و اتصالات به‌ترتیب صورت می‌پذیرد.
ارتباط و هماهنگی سازة ساختمان با طراحی نما و پیش‌بینی تمهیدات لازم برای اتصالات و پیش‌آمدگی و جلوآمدگی نما و یا شکل سازه، مسأله مهمی است که مستلزم طراحی نما پیش از اجرای سازة بنا می‌باشد. متأسفانه در ایران در بسیاری موارد پس از اجرای سازه و اتمام آن اقدام به طراحی سازه می‌شود که این درست نیست زیرا نمای ساختمان چیزی جدا از طرح معماری و سازة ساختمان نبوده و می‌بایست همزمان با طراحی معماری و سازة ساختمان به‌طور موازی مدنظر قرار گیرد به‌طوری‌که در بسیاری از پروژه‌های موفق، سازه بخشی از نما بوده و طرح نما را کاملاً تحت‌الشعاع قرار داده است.
5.      آیا سیستمی را مختص به خود طراحی نموده‌اید؟ طراحی قالب و تولید پروفیل و انجام رنگ پودری و آنودایزینگ آن در کشور امکان‌پذیر بوده است؟
طراحی سیستم‌ها و پروفیل‌های خاص بر اساس نیازهای پروژه‌های خاص از دیرباز در دستورکار شرکت کویر قرار داشته است و همیشه سعی بر این بوده که این طراحی‌ها با توجه به محدودیت‌های موجود در درون کشور برای تولید قالب و پروفیل صورت پذیرد با این حال محدودیت‌های موجود در زمینة تولید داخلی مانع از برطرف‌شدن نیاز به واردات محصولات خاص از خارج از کشور نگردیده است.
کلیة مقاطع پنجره و قالب‌های آنان مختص مجموعة رنگین پروفیل بوده و توسط تیم طراحی و مهندسی مجموعة طراحی و قالب در ایتالیا ساخته شده و در ایران اکسترود می‌شوند. همچنین در زمینة نما و کرتین‌وال نیز مجموعة کویر مقاطع اختصاصی خود را طراحی نموده که توسط تیم مهندسی مجموعه و با بومی‌سازی مقاطع کرتین‌وال برندهای برتر جهان طراحی و تولید شده‌اند. از طرف دیگر، این شرکت به تولید گروهی از محصولات شرکتFaraone  ایتالیا تحت لیسانس این شرکت در ایران اقدام نموده که در برخی از پروژه‌ها از آن استفاده نموده است.
6.      در بحث نما از UPVC استفاده کرده‌اید؟ به‌طور کلی نظر شما راجع به این متریال چیست؟
ازآنجا‌که شرکت کویر خود تولیدکنندة پنجره‌های ساختمانی آلومینیومی با بالاترین کیفیت می‌باشد و اینکه استفاده از UPVC در نمای ساختمان محدود به پنجره‌های ساختمانی است تابه‌حال در این شرکت از این موارد در طراحی فنی نما استفاده نشده است.
مزایای استفاده از آلومینیوم: ماندگاری و عدم تغییر شکل و رنگ در طول زمان،  تنوع و کیفیت رنگ، امکان ساخت ابعاد بزرگ در و پنجره می‌باشد.
نقطه ضعف آلومینیوم عایق‌نبودن آن است که با استفاده از مقاطع ترمال‌بریک آلومینیومی حل شده است، در مقاطع ترمال‌بریک آلومینیومی یک تیغة پلی آمید با ایجاد پل حرارتی در مقاطع، پنجره را عایق ساخته و مانع عبور حرارت در دو طرف پنجره می‌شود.
7.      آیا صنف طراحی نمای ساختمان رشته دانشگاهی دارد؟ و یا نیازمند آموزش می‌باشد؟
متأسفانه در ایرن خیر، ولی در برخی از کشورها مشخصاً رشته تحصیلی در زمینه نماهای آلومینیومی وجود دارد که با توجه به نیاز صنعت ساخت‌و‌ساز ایران به‌عنوان یک کشور درحال توسعه در زمینة ساختمان ایجاد آموزش‌های لازم در این زمینه اجتناب‌ناپذیر می‌باشد.
8.      سبک غالب در طراحی در کشور ما چیست ؟ آیا اصولی دارد؟
متأسفانه طراحی، به‌خصوص طراحی نما در ایران تحت‌تأثیر معماری کلاسیک غربی قرار گرفته و این نوع طراحی که استفاده از نقوش و المان‌های معماری رم و یونان باستان در آن رایج است به‌عنوان نماد اشرافیت درآمده و در ایران مورد اقبال مردم قرار گرفته است و نماهای امروزی برگرفته از تکنولوژی روز ایران و جهان تنها در پروژه‌های اداری و تجاری کاربرد دارد و به‌صورت انگشت‌شمار در برخی پروژه‌های مسکونی کاربرد دارد.
9.      حجم ساختمان‌سازی کشور در این دهه چگونه بوده و چه تأثیری بر بازار کار شما به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم داشته است؟
صنعت ساختمان در چندین دهة گذشته از پویاترین و کلیدی‌ترین صنایع در ساختار اقتصادی کشور ما بوده است. البته صنعت ساختمان هم در یک دهة اخیر از رکودی که در فضای اقتصادی کشور حاکم بوده در امان نبوده و ضربه پذیرفته است، با این حال با توحه به اینکه کشور ما به‌عنوان کشوری در‌حال توسعه، نیازمند سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان می‌باشد ضربه‌پذیری این صنعت از شرایط رکود نسبت به دیگر صنایع تا حدی کمتر بوده است. در کنار این مسأله باید اشاره‌ای مهم داشت به تغییرات صورت‌گرفته در صنعت ساختمان خصوصاً در شهرهای بزرگ کشور که رو‌ز‌به‌روز منجر به فاصله‌گرفتن از روش‌های سنتی و صنعتی‌تر‌شدن آن گردیده است. این امر موجب گردیده که صنعت نمای ساختمان خصوصاً نماهای ساختمانی مدرن به‌عنوان بخش کوچکی از صنعت ساختمان با اقبال خوبی در درون کشور مواجه باشد.
10- درمورد برنامه‌های آتی شرکت توضیح دهید:
با توجه به اینکه در شرکت کویر همواره بهبود مستمر مورد تأکید بوده  تمرکز بیشتر سیستم‌های نمای نوین و طراحی و بومی‌سازی تکنولوژی‌های اجرایی در ایران را در برنامه‌های آتی خود قرار داده است.
مورد دیگری که در راستای بهبود مستمر نیاز است به آن اشاره شود، تأکید شرکت کویر در راستای اجرای سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) است.
سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان (Customer Relationship Management) که با نام اختصاری CRM کاربرد دارد از مباحث کلیدی کسب‌و‌کار در دنیای پیشرفتة امروز می‌باشد. CRM به کلیة فرآیندها و فناوری‌هایی اطلاق می‌شود که به‌منظور شناخت، جذب، نگهداری و وفادارسازی و توسعة مشتریان با رویکردی سیستماتیک اجرا می‌گردد.  توجه و اجرای این مهم در چهار حوزة (strategic CRM، Operational CRM، Analytical CRM و Collaborative CRM) با رویکردی علمی، عملیاتی و بومی‌شده در سازمان می‌تواند منجر به دستاوردهای مهمی گردد. با توجه به اینکه اجرای این مهم در شرکت کویر با تلاش کل مجموعه و همیاری مدیران ارشد آغاز گردیده، امید است در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد تغییرات مهم و مثبتی از دیدگاه مشتریان باشیم.


تعداد بازدید : 1559

ارسال نظر

ارسال