مصاحبه اختصاصی دوماهنامه در و پنجره و نما با مهندس علیزاده مدیرعامل شرکت آلوکد

  • پنجشنبه 1 بهمن 1394

اخبار => مصاحبه

مصاحبه اختصاصی دوماهنامه در و پنجره و نما با مهندس علیزاده مدیرعامل شرکت آلوکد

شرکتalucad  با بیش از 15 سال سابقه در زمینه طراحی، ساخت و اجرای پوسته خارجی ساختمان‌های مسکونی، تفریحی، صنعتی، تجاری و ... با بهره‌گیری از بهینه‌ترین و جدیدترین نوآوری‌های صنعت ساختمان در دنیا آماده ارایه خدمات به مشتریان خود می‌باشد.


ازجمله تولیدات قابل ارایه توسط این شرکت تولیدی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • انواع نمای شیشه‌ای فریم‌لس- کرتن‌وال– اسپایدر
  • جدیدترین سیستم‌های درب و پنجره با مقاطع اختصاصی آلومینیومی و ترمال‌بریک
  • فرش و اجرای ورق‌های کامپوزیت از معتبرترین و بزرگترین کارخانجات تولید‌کنندة ورق
  • اجرای ورق‌های آلوکوتا
  • زیباترین نرده‌های آلومینیومی و استیل جهت راه‌پله‌ها و ...
  • اجرای انواع لوور و سایه‌بان آلومینیومی
  • فروش و اجرای درزهای انبساط و انقطاع
  • فروش و اجرای توری آلومینیومی
  • جدیدترین سیستم‌های درب و پنجره UPVC

   

دوماهنامه در و پنجره و نما طی گفت‌و‌گویی با جناب آقای مهندس علیزاده مدیرعامل محترم شرکت آلوم کاردینه (آلوکد) جویای نظرات ایشان درخصوص این شرکت و صنعت ساخت در و پنجره شده که در ادامه می‌خوانیم:

 

1)     لطفاً در‌خصوص فعالیت‌های شرکت آلوکد توضیحاتی بفرمائید؟

شرکت آلوم کاردینه با نام تجاری آلوکد (AlÜCad) در سال 1386 و با هدف ارائه خدمات مهندسی دانش‌بنیان در‌خصوص مصرف مصنوعات آلومینیومی در ساختمان‌ها علی‌الخصوص پوسته خارجی ساختمان‌ها ثبت گردید. ارائه سرویس‌های مناسب در‌خصوص انواع نماهای شیشه‌ای، درب‌ها و پنجره‌ها، لوورها و سایبان‌های حرفه‌ای و تخصصی، پوسته نمای کامپوزیتی، آلومینیومی و سرامیکی و انواع نرده‌ها و حفاظ‌ها و اجرای شیشه‌های خاص (سقف ویترین) در اولویت برنامه‌های این مجموعه بوده است.

هم‌اکنون شرکت آلوکد در دفتر مرکزی با دپارتمان‌های محاسبات، طراحی، اجرا، بازاریابی و فروش درحال ارائه خدمات به پروژه‌هایی ارزشمند در سراسر ایران می‌باشد و حتی موفق گردیده در کشورهایی نظیر قزاقستان، عراق و اقلیم کردستان پروژه‌هایی را به سرانجام برساند.

ارائه خدمات فنی مهندسی و مشاوره‌ای به کارفرمایان و مجریان و همکاران در‌خصوص محاسبات سازه‌های کرتین‌وال، تهیه دفترچه‌های محاسباتی ویژه پروژه‌ها نیز از ‌جمله خدماتی است که در شرکت آلوکد ارائه می‌گردد.

قابل ذکر است این مجموعه مفتخر است در سال 2013 تندیس“Golden international Trophy for Quality“  را از کمیتة Trade Leaders Club و در سال 2014 گواهینامه محصول برتر را در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ‌ساختمان و در سال 2015 تندیس ”the Platinum Technology Award For Quality & Best trade name“ را از کمیتهThe Green Era Award  دریافت نماید.

2)     لطفاً توضیح کاملی در‌مورد سوابق کاری خودتان که قدمت آن از قدمت آلوکد بیشتر است، ارائه فرمائید؟

اینجانب شهرام علیزاده متولد 1351 در آذربایجان (خوی) هستم، مدرک مهندسی عمران خود را در سال 1375 اخذ نمودم. از سال 1370 تا 1375 در یک شرکت ساختمانی در آذربایجان به‌عنوان سرپرست کارگاه و مدتی نیز به‌عنوان ناظر مقیم مشاور خدماتی را در شهرهای ارومیه و خوی ارائه نمودم. از سال 1376 با شروع دوره کارشناسی ارشد در رشته شهرسازی در تهران فعالیت جدیدی را در‌خصوص اجرای نماهای شیشه‌ای و محصولات درب و پنجره اختصاصی (‌بسیار معروف) در آن مقطع زمانی شروع نمودم. همزمان از سال 1381 با تأسیس شرکت ساختمانی در زمینه ابنیه و آب (اورین آب‌بند) پروژه‌های ارزشمندی را در حوزه سدسازی و آبیاری به سرانجام رساندم که شرکت مهندسی اورین آب‌بند هم‌اکنون عضو انجمن صنفی پیمانکاران تهران و انجمن صنفی پیمانکاران آذربایجان‌غربی می‌باشد.

از سال 1386 در‌خصوص انواع نماهای شیشه‌ای و پوسته‌های خارجی بناها با تأسیس شرکتی با هدف ارائه خدمات مهندسی دانش‌بنیان به نام آلوم کاردینه و نام تجاری آلوکد فعالیت‌های خود را گسترده‌تر و اختصاصی‌تر نمودم.

همچنین در سال 1388 با مشارکت شریک خارجی (ترک) با تأسیس شرکتی در زمینه تهیه ملزومات مورد‌نیاز کارخانجات آلومینیوم و تولیدکنندگان درب و پنجره در سطح کشور خدمات قابل‌توجهی ارائه نمودیم که تا به امروز ادامه دارد.

با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و کسب و کارهای اختصاصی در زمینه ساختمان از سال 1391 با تحصیل در رشته DBA تلاش نمودم همچنان پویا و فعال و در‌حال آموزش باشم، چرا‌که معتقدم هر‌چه بیشتر به کسب دانش بپردازیم و به دریای بیکران آموختن و کسب علم و تجربه بیشتر تن دهیم در مسیر درستی در حرکت خواهیم بود.

البته بیشترین زمان کاری اینجانب در شرکت آلوکد (AlÜCad) می‌باشد و با توجه به علاقه‌ام، با تلاش بسیار زیاد به‌همراه همکاران پر‌تلاش خود، در این صنعت سعی در ارائه سرویس‌های مطلوب، علمی و مناسب به مشتریان در کنار دیگر همکاران محترم در این صنعت می‌باشیم.

3)     مواد اولیه مورد استفاده در پروژه‌های خود را از چه برندها و شرکت‌هایی تأمین می‌نمائید؟

با توجه به گستردگی فعالیت شرکت آلوکد هم‌اکنون در دو زمینه در‌حال ارائه خدمات هستیم:

A-  ارائه خدمات با برندهای برتر و بنام ترک

B-   ارائه خدمات با برند آلوکد

سیاست کلی شرکت آلوکد ارائه خدمات فنی مهندسی با توان اجرایی ایرانی بوده لذا از ابتدا، شروع فعالیت‌های خود را به نام هیچ برند خاصی انجام نداده است، چرا‌که به‌دلیل کسب اطلاعات تخصصی و مورد‌نیاز از اکثر شرکت‌های خارجی با توجه به نیاز مشتری داخلی بهترین سرویس (ریالی و فنی) را به پروژه ارائه نموده است. البته جزو معدود شرکت‌هایی هستیم که از چندین شرکت بسیار بزرگ و معروف ترک گواهینامه ارائه خدمات مهندسی و گارانتی دریافت نموده‌ایم.

همچنین با توجه به توان فنی و مهندسی بدست‌آمده سرویس‌های مناسبی نیز از کارخانجات معتبر داخلی در‌اختیار مشتریان قرار می‌دهیم. برخی از سیستم‌های اختصاصی مربوط به شرکت آلوکد دارای قالب‌های اختصاصی می‌باشد که با همکاری کارخانجات معتبر داخلی و با استاندارد‌های لازم در داخل کشور تولید و عرضه می‌گردد.

شرکت آلوکد تمامی محصولات خود را بر مبنای مقررات ملی ساختمان (‌مباحث اختصاصی، درب و پنجره، نما و آلومینیوم) طراحی و اجرا نماید.

4)     چه محصولات جدیدی را به بازار عرضه کرده‌اید.؟

هم‌اکنون علاوه بر ارائه سرویس‌هایی در‌خصوص نماهای شیشه‌ای (کرتین‌وال)، درب و پنجره، انواع نرده‌ها و حفاظ‌ها، پوسته‌های خارجی بناها، کامپوزیت‌ها و سرامیک‌ها در سال 1393 نوع جدیدی از سایه‌بان که بسیار مناسب اقلیم ایران و مطابق با شرایط مندرج در مقررات ملی ساختمان مبحث ششم می‌باشد را ارائه نمودیم و در سال 1394 نیز نسل جدیدی از پنجره‌های کشویی لیفت‌اسلاید و مونوریل و سقف‌های شیشه‌ای خاص را درحال ‌ارائه سرویس می‌باشیم.

5)     چه پارامترهایی را در ساخت لوور و سایه‌بان آلومینیومی باید رعایت کرد‌؟

سایبان‌ها برای کنترل میزان تابش آفتاب به سطوح نورگذر ساختمان به‌کار می‌روند و لزوماً در همة مناطق اقلیمی به وجود سایبان نیاز نخواهد بود. برای تعیین نیاز به وجود سایبان باید اقلیم منطقه به‌طور دقیق مطالعه شود تا اوقات گرم سال در منطقة مورد‌نظر تعیین گردد. در‌صورت وجود اوقات گرم باید در جبهه‌های مختلف با توجه به اوقات گرم سال و زوایای تابش خورشید در اوقات مزبور زاویة سایبان افقی یا عمودی تعیین شود به این ترتیب در اوقات مزبور تمامی سطح پنجره در سایه قرار گرفته و مانع از ورود تابش خورشید به داخل و افزایش دما و ایجاد شرایط نامطلوب حرارتی در فضای داخل می‌شود.

استفاده از عایق حرارت در پوسته خارجی ساختمان سبب می‌شود که حرارت حاصل از منابع گرمایشی طبیعی نظیر انرژی تابشی خورشید، گرمای حاصل از ساکنین و گرمای حاصل از وسایل الکتریکی در فضای داخل باقی بماند و به‌عنوان منبع گرمایش کمکی مورد استفاده قرار گیرد. در‌نتیجه اگر در مناطق با نیاز سرمایی زیاد بر‌روی پنجره‌ها سایبان مناسب پیش‌بینی نشود، در اوقات گرم سال نه فقط دمای داخل طاقت‌فرسا شده، بلکه بار برودتی ساختمان نیز به مقدار قابل‌توجهی افزایش یافته و انرژی زیادی برای تأمین سرمایش لازم خواهد بود. برای پیشگیری از این امر باید روی پنجره‌های ساختمان‌های واقع در این مناطق سایبانی با عمق مناسب تعبیه گردد. منظور از عمق مناسب سایه‌بان، عمقی است که در اوقات گرم سال از تابش خورشید به داخل ممانعت به‌عمل آید و در اوقات سرد برای استفاده از گرمای تابشی خورشید امکان ورود تشعشع خورشید به داخل فراهم گردد.

6)     در زمینه اجرای نمای کرتین‌وال و کامپوزیت پانل چه فاکتور‌هایی را باید در‌نظر گرفت؟

همچنانکه در سئوال قبل مطرح گردید خوشبختانه با رعایت مفاد مقررات ملی ساختمان و مطابقت فرمول‌های محاسباتی با شرایط اقلیم ایران بهترین نتیجه اجرایی حاصل می‌گردد. به‌عنوان مثال مبحث 6 مقررات ملی ساختمان در این خصوص راهکارهای کاملی را ارائه نموده است، به‌خصوص در مبحث 6-7-3-8 (قطعات نما و سایر قطعات غیر سازه‌ای متصل به ساختمان) استانداردهای لازم را ارائه نموده است و ما فقط می‌بایست آنها را اجرا نمائیم.

البته شرکت آلوکد از سال 1387 دفترچة محاسبات سازه‌های کرتین‌وال را نیز به‌همراه کاتالوگ‌های خود بر مبنای اقلیم ایران آماده و ارائه نموده است که البته در نشریه‌های مختلف (از‌جمله دوماهنامه در و پنجره و نما) چاپ و عرضه شده است.

7)     حجم مصرف نرده‌های آلومینیومی در کشور چقدر است؟

همانگونه که مستحضرید خلاء وجود مجموعه‌هایی در کشور که مسئول تهیه آمار و ارقام هستند در تمامی صنعت و آموزش و بهداشت و حتی سیاست کشور بسیار مشهود است.

به‌طور حتم ارائه آمار دقیق در این خصوص علمی و قابل استناد نخواهد بود لیکن با توجه به اینکه تولید اینگونه نرده‌ها بومی شده و هم‌اکنون علاوه بر واردات، از محصولات مشابه داخلی نیز استفاده می‌شود، حجم استفاده از نرده‌های آلومینیومی، استیل و حتی شیشه‌ای بالا می‌باشد. البته تنوع طراحی‌ها و قطعات و اتصالات و پاسخگویی به نیاز مشتریانی از ساختمان‌های مسکونی گرفته تا پروژه‌های تجاری، آموزشی، بهداشتی، اداری به‌صورت تخصصی این محصول را بسیار پرکاربرد نموده است.

8)     در حوزۀ کشوری مصرف آلومینیوم و UPVC را با هم مقایسه نمائید؟

به‌طورحتم مقایسه بین آلومینیوم و upvc از‌نظر اینجانب صحیح نمی‌باشد. به‌صورت کلی مقایسه هیچ محصولی با محصول دیگر صحیح نیست، لیکن هر محصولی دارای نقاط قوت و ضعف‌هایی است که ما موظف هستیم اطلاعات آنها را به‌طور صحیح در‌اختیار مشتری خریدار قرار دهیم و این خریدار است که با بررسی شرایط، نسبت به انتخاب کالای مناسب اقدام خواهد نمود.

آلومینیوم دارای شرایطی ویژه است که از‌جمله نقاط قوت این محصول، تنوع در محصولات، ارزش‌افزوده بالا، امکان ساخت سازه‌های خاص آلومینیومی و ساخت سیستم‌های آب‌بند و هوابند ترمال‌بریک مطابق مقررات ملی ساختمان و ... می‌باشد.

همچنین upvc دارای شرایط ویژه‌ای از‌جمله قیمت مناسب، تولید سریع، نصب و اجرای آسان، آب‌بند و هوا‌بندی مطابق مشخصات مقررات ملی ساختمان و ...می‌باشد.

پس همانگونه که می‌بینید در‌صورتی‌که از هر دو محصول در جای خود استفاده نمائیم مورد تأیید مقررات ملی ساختمان ایران بوده و قابل ارائه به مشتریان است.

شرکت آلوکد در این زمینه مشاوره‌های تخصصی به پروژه‌های مختلف در سطح کشور ارائه می‌نماید تا خریداران با دانش و اطلاعات کافی در این خصوص اقدام نمایند.

9)     چرا در برخی پروژه‌ها امکان استفاده از upvc وجود ندارد؟

بسیار خوشحال خواهم شد که در این خصوص در فرصت دیگری به‌صورت مبسوط اطلاعاتی را ارائه نمایم، فکر می‌کنم این مبحث ارائه توضیحات مفصلی را می‌طلبد.

10) برای اجرای یک نمای ارزان و دارای استانداردهای لازم چه باید کرد؟

فکر می‌کنم همه ما داستان استاد ساعت‌سازی را که پس از تعمیر ساعت مشتری خود قطعاتی را نیز به‌همراه ساعت به وی پس داده شنیده‌ایم، زمانی‌که مشتری در این خصوص سوال می‌نماید استاد ساعت‌سازی می‌گوید: که این قطعات اضافه بوده و نیازی به وجود آنها نیست و الباقی داستان ...

درصورتی‌که ما مسائل مهندسی را به‌همراه آیین‌نامه‌ها رعایت نمائیم و خریداران و مشاوران و کارفرمایان را نیز در این خصوص آگاه‌تر سازیم، به‌طورحتم محصولات با کیفیت و کمیت مناسب و دارای استانداردهای لازم ارائه خواهیم نمود.

در‌صورتی‌که مانند استاد ساعت‌ساز بخش‌هایی از تولیدمان را بنا به تجربه و شرایط زمان تغییر دهیم، تولیداتی ارزان اما بدون استانداردهای لازم به خریداران ارائه خواهیم نمود.

لیکن اگر در مراحل تهیه نقشه‌های اجرایی چه در نماها و چه در درب و پنجره‌ها، امکان مبادله اطلاعاتی را داشته باشیم با تغییراتی ‌که تأثیری در طراحی نما ایجاد ننماید، می‌توان ضمن رعایت استانداردهای لازم، از بهای مناسب‌نیز بهره‌مند شد.

پروژه‌های بسیاری تاکنون با مشاوره و مبادله اطلاعات بین کارفرما یا مشاور و این شرکت با بهایی بسیار مناسب‌تر از محاسبات اولیه پروژه انجام‌شده و یا در‌حال انجام می‌باشد.

در خاتمه از آقای مهندس سراجیان و همکاران پر‌تلاششان که سالهاست در زمینه ارائه اطلاعات صنعت آلومینیوم بسیار پر‌رنگ و فعال بوده تشکر می‌نمایم و آرزوی توفیق روزافزون برای تمامی همکاران و شاغلین و زحمت‌کشان صنعت در کشور را از خداوند متعال خواستارم.

     


تعداد بازدید : 1467

ارسال نظر

ارسال